۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۴۱

خروج ترکیه و چین از بازار مبل ایران

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان با اشاره به رشد مناسب صادرات این کالا اظهار داشت: قیمت ارز در بازار ایران به گونه‎ای است که حضور ترکیه و چین در بازار مبل ایران مقرون به صرفه نیست
به گزارش مهر، محسن ضیایی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با اشاره به صادرات مناسب مبلمان در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری گفت: نوسانات نرخ ارز، صادرات را مقرون به صرفه کرده و بر این اساس، صادرات ۲۲۵ رشد داشته است که البته پیش بینی می شود که تا پایان سال آتی میلادی، صادرات مبلمان ۱۰۰درصد رشد داشته باشد.
دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان افزود: در ۶ ماهه نخست امسال، میزان واردات و صادرات مبلمان به ترتیب به ۱۲ و ۲ میلیون دلار بوده است.
وی تصریح کرد: به دلیل افزایش قیمت ارز در بازار ایران، حضور شرکت‌های چینی و ترکیه‌ای در بازار مقرون به صرفه نیست و آنها قدرت رقابت خود را از دست داده‌اند و بنابراین پیش بینی می شود که از بازار ایران بروند.
ضیایی با اشاره به فعالیت ۱۵۰ واحد صنعتی و ۴۰ هزار کارگاه تولیدی در حوزه مبلمان خاطرنشان کرد: طی چند ماه گذشته به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه، قیمت مبلمان بین ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.
همچنین در این نشست، علی خادمی‌زاده عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان نیز از برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی مبلمان اداری خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ۱۸ تا ۲۱ دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به نوسان نرخ ارز مبل‌های صادراتی ایران در بازار‌هایی مانند عراق، حاشیه خلیج‌فارس و کشور‌های CIS کاملا رقابت‌پذیر شده‌اند. این در حالی است که واردات مبلمان نیز متوقف شده است.
کد مطلب: 15470
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *