۰
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۴
گزارش رییس سازمان سنجش در جلسه کمیسیون آموزش؛

پذیرش بومی دانشجویان در دانشگاه‌ها

رییس سازمان سنجش و آموزش کشور با حضور در جلسه کمیسیون آموزش به ارائه گزارشی در مورد پذیرش بومی دانشجویان در دانشگاه‌ها پرداخت.
علیرضا سلیمی - عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس - افزود: در طرح پذیرش دانشجویان بومی، اهدافی دنبال می‌شود که شامل بررسی وضعیت معیشتی و اقامتی دانشجویان، تامین نیروی متخصص مورد نیاز، کاهش مهاجرت‌های درون کشور و امکان قبولی بیشتر در گزینش بومی است.
وی تصریح کرد: البته این طرح دارای معایبی است که در بعضی از رشته‌های پرطرفدار مانند مهندسی برق و دندانپزشکی باید استثناهایی با توجه به دانشگاه‌های برتر انجام شود.
وی همچنین یادآور شد: در دوره‌های روزانه حدود ۱۰۵ هزار نفر در برخی از رشته‌ها پذیرفته می‌شدند که با توجه به قطب‌بندی و ناحیه‌بندی کشور در کنکور شاهد نوعی بی‌عدالتی در کشور بودیم. لذا این طرح درصدد است تا این توزیع نامناسب را برطرف کند.
سلیمی افزود: همچنین اعضای کمیسیون آموزش سوالاتی در مورد گزینش بومی در دانشگاه‌های پیام نور و دوره شبانه مطرح کردند که مورد بررسی قرار گرفت.
این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه تنها در این جلسه مسئولان سازمان سنجش حضور داشتند مقرر شد در جلسه‌ای دیگر با حضور وزیر علوم و معاونان وی این مساله مطرح و به نتیجه معقولی برسد.
کد مطلب: 15628
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *