۰
يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۸
با آرمان معرفی توانمندی‌های فرهنگی ایران

جشنواره‌ی ملی عکس ویرا برگزار می‌شود

دومین جشنواره‌ی ملی عکس ویرا با موضوع «صنایع‌دستی ایران‌زمین» در دو بخش بزرگسالان (حرفه‌ای و آماتور) و کودک و نوجوان (دانش‌آموزی) از سوی خانه‌ی نگرش آگاهانه ویرا (خانه گردشگری ویرا) آبان و آذرماه ١۴٠٠ خورشیدی، برگزار می‌شود.
جشنواره‌ی ملی عکس ویرا برگزار می‌شود
دومین جشنواره‌ی ملی عکس ویرا با موضوع «صنایع‌دستی ایران‌زمین» در دو بخش بزرگسالان (حرفه‌ای و آماتور) و کودک و نوجوان (دانش‌آموزی) از سوی خانه‌ی نگرش آگاهانه ویرا (خانه گردشگری ویرا) آبان و آذرماه ١۴٠٠ خورشیدی، برگزار می‌شود.
به‌گزارش میراث‌ آریا، برپایه‌ی فراخوان این جشنواره نام‌نویسی و فرستادن عکس از ۱۷ مهرماه آغاز شده و تا ۱۷ آذرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد. همچنین آیین پایانی و اعلام نتایج نهایی جشنواره، در پایان آذرماه ۱۴۰۰ برگزار و همزمان کتاب نمایشگاه منتشر خواهد شد.
وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان امور عشایر ایران، شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی، معاونت اجتماعی شهرداری تهران و شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور در برگزاری دومین دوره جشنواره ملی عکس ویرا با خانه نگرش آگاهانه ویرا (خانه گردشگری ویرا) و شورای سیاست‌گذاری جشنواره‌ی همکاری و مشارکت دارند.
در فراخوان دومین جشنواره‌ی ملی عکس ویرا آمده است: «این جشنواره تلاش دارد با نگاه به اثرگذاری تعاملی گردشگری و صنایع‌دستی بر یکدیگر، علاوه بر گسترش آگاهی عمومی و جلب توجه جوامع مختلف نسبت به میراث ملموس و ناملموس ایران، برای تولیدکنندگان و کارآفرینان صنایع‌دستی ایجاد انگیزه کند.»
معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌‌های طبیعی و فرهنگی ایران، معرفی هنرمندان عکاس فعال مرتبط با حوزه‌ی میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی و محیط زیست، تشویق و آموزش تخصصی به منظور افزایش سطح کمی و کیفی عکاسی در حوزه‌ی گردشگری و میراث‌فرهنگی و محیط ‌زیست، از آرمان‌های اصلی دومین جشنواره‌ی ملی عکس ویرا عنوان شده است.
عکاسان زیر ١٨ سال می‌توانند در بخش دانش‌آموزی شرکت کنند
در فراخوان دومین جشنواره‌ی ملی عکس ویرا با پافشاری بر اینکه «همه‌ی عکس‌ها باید در داخل مرز جغرافیایی ایران تهیه شده باشد» اعلام شده است که همه‌ی عکاسان آماتور و حرفه‌ای ایرانی و غیر ایرانی در این جشنواره و کودکان و نوجوانان تا ۱۸ سال می‌توانند در «بخش دانش‌آموزی» جشنواره شرکت کنند.
دبیرخانه‌ی جشنواره در این فراخوان اعلام کرده است به برگزیدگان یکم تا سوم بخش بزرگسالان، تندیس مسابقه، لوح افتخار، کتاب جشنواره و جوایز نقدی و به برگزیدان یکم تا سوم بخش کودک و نوجوان (دانش‌آموزی) تندیس مسابقه، لوح افتخار، کتاب جشنواره و جایزه‌ی نقدی پیشکش می‌شود.
دوست‌داران برای آگاهی از شرایط و قوانین جشنواره، آشنایی با هیات داوران، نام‌نویسی و فرستادن آثار و جوایز جشنواره می‌توانند به تارنمای خانه‌ی گردشگری ویرا بروند.
دبیرخانه‌ی دومین جشنواره‌ی عکس ویرا، برگزاری نمایشگاه آثار جشنواره را با توجه به شرایط بهداشتی و وضعیت همگانی کرونا و به دریافت مجوزهای مورد نیازاز ستاد ملی مقابله با کرونا دانسته است.
کد مطلب: 157073
برچسب ها: صنایع‌دستی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *