۰
شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۲

پیشنهاد عربستان برای میزبانی اکسپو ۲۰۳۰

ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد این کشور قصد دارد برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ پیشنهاد دهد.
پیشنهاد عربستان برای میزبانی اکسپو ۲۰۳۰
ولیعهد عربستان سعودی اعلام کرد این کشور قصد دارد برای میزبانی نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۳۰ پیشنهاد دهد.
به گزارش ایسنا، ریاض، پایتخت عربستان سعودی درخواست برای میزبانی اکسپو ۲۰۳۰ با موضوع "دوران تغییر: هدایت زمین به سمت فردای آینده‌نگر" را به طور رسمی مطرح کرده است.
امارات متحده عربی که همسایه عربستان سعودی و هاب تجاری منطقه ای است و به میزان فزاینده ای با ریاض رقابت اقتصادی پیدا کرده است، در حال حاضر میزبان نمایشگاه جهانی اکسپو ۲۰۲۰ است که برگزاری آن به مدت یک سال به دلیل شیوع پاندمی کووید ۱۹ به تاخیر افتاد.
شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی و نایب رییس امارات متحده عربی در توییتی حمایت خود از پیشنهاد میزبانی عربستان سعودی را اعلام و تاکید کرد ما به برادرانمان دسترسی به دانش و تجربه‌ای که در طول هفت سال آماده سازی برای اکسپو پیدا کردیم را فراهم می‌کنیم.
این پیشنهاد که به اداره بین الملل نمایشگاهها (BIE) که سازمان سازمان دهنده اکسپو است، داده شده است از سوی کمیسیون سلطنتی شهر ریاض دنبال می‌شود.
بر اساس گزارش رویترز، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی اظهار کرد که اکسپو ۲۰۳۰ در ریاض با اوج گیری برنامه اصلاحات اقتصادی این کشور که به افق ۲۰۳۰ معروف است، همزمان خواهد شد و اجازه می دهد این کشور تجارب مربوط به این برنامه را به اشتراک بگذارد.
کد مطلب: 157267
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *