۰
شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۷

نماینده مجلس: ما خیلی اپن هستیم!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: «نمی‌توانیم بگوییم چون مثلا 700 هزار دلار از کشور خارج شده است، ما همینجا جزیره هندورابی را آماده و های‌کلاسش کنیم تا همه منکرات را در آنجا انجام دهند؛ قطع نمی‌شود.»
نماینده مجلس: ما خیلی اپن هستیم!
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: «نمی‌توانیم بگوییم چون مثلا 700 هزار دلار از کشور خارج شده است، ما همینجا جزیره هندورابی را آماده و های‌کلاسش کنیم تا همه منکرات را در آنجا انجام دهند؛ قطع نمی‌شود.»
سید علی یزدی‌خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «انتخاب» درباره سود مالی که کنسرت برخی خوانندگان ایرانی برای خود و ترکیه داشته و استقبال از آن کنسرت ها، گفت: «بحث کنسرت‌ها اگر منجر به حریم‌شکنی نشود و حدود شرعی را زیر پا نگذارد، بهتر است که در کشور، مکان‌هایی در نظر گرفته شود که هم برای افرادی که قرار است به این کنسرت‌ها بروند، صرفه جویی شود و هم اگر هنری وجود دارد در داخل کشور مورد توجه قرار گیرد.»
وی ادامه داد: «اگر هنجار‌ها را بخواهند رعایت کنند ما مشکلی نداریم اما در غیر اینصورت طبیعی است که ایران یک کشور اسلامی است و نمی‌توانیم اجازه دهیم افراد مثلا شراب تولید کنند یا شرب خمر را علنی انجام دهند. این مهم جزو مقدسات دین ما است و نباید به خاطر چند دلار، یورو و لیر اجازه دهیم که هنجار‌های الهی در داخل کشور شکسته شود. ترکیه یک کشور لائیک است و ابایی ندارد از اینکه هنجار‌های اجتماعی و خطوط قرمز دین اسلام شکسته شود و این بحثش جداست اما اگر با رعایت حدود شرعی و اسلام باشد ما از برگزاری کنسرت در داخل کشور استقبال می‌کنیم.»
یزدی‌خواه در پاسخ به این پرسشی درمورد گسترش آزادی های فرهنگی و اجتماعی گفت: «مردم ما الان هم آزاد هستند. شما بحث حجاب و عفاف را در جامعه اگر دقت کنید، سخت‌گیری صورت نمی‌گیرد و حتی قانون امر به معروف و نهی ازمنکر در کشور اجرا نمی‌شود. ما سخت‌گیری در خصوص کسانی که حجابشان را کاملا مراعات نمی‌کنند، نداریم یا اگر منکری مرتکب می‌شوند، اگر در ملا عام نباشد و در حریم منزلشان انجام دهند، کسی بازخواستشان نمی‌کند؛ مگر اینکه منظور کنار گذاشتن هنجار‌های جامعه سنتی ما باشد که در اینصورت جایز نیست و جامعه این را بر نمی‌تابد.»
این نماینده مجلس افزود: «در تاریخ چند هزار ساله ما هم روی این موضوعات تاکید شده است. به عنوان مثال در تخت جمشید که این همه تصاویر دارد، شما عکس یک خانم را بر روی آن بنا به‌هیچ وجه نمی‌بینید. با اینکه برای سه هزار سال پیش است اما ساسانیان و هخامنشیان بر حفظ این حریم‌ها تاکید داشتند. بالاخره ما یک جامعه سنتی با فرهنگ و تمدن غنی هستیم و هر چیزی را بر نمی‌تابیم. همین الان هم مشاهده می‌کنیم که در جامعه بعضی از خانم‌ها بدون روسری و حجاب پشت فرمان ماشین نشسته‌اند و ما حتی گفته‌ایم که جریمه بکنید اما جریمه هم نمی‌شوند. اگر منظور از آزادی این باشد که هر کسی با لباس شب و مستانه به خیابان بیاید، طبیعتا جامعه این را تحمل نمی‌کند ولو اینکه چند صد هزار دلار هم از کشور خارج شود.»
یزدی‌خواه درباره گشت ارشاد و فیلمی که اخیرا منتسب شد به این گشت، بیان کرد: «آن خانمی بود که شاکی خصوصی داشت و بحث بر سر حجابش نبود و مسئولین مربوطه هم توضیح دادند که پلیس می‌خواسته ایشان را بازداشت کنند ولی آن خانوم مقاومت می‌کرده است. یک مجرم را که با سلام و صلوات دستگیر نمی‌کنند چرا که قطعا فرار می‌کند و به مامور ناجا نیرنگ می‌زند. ما مخالف خشونت‌های پلیس هستیم اما شما جلیقه زرد‌ها، برخورد پلیس در آمریکا، لندن و دیگر کشور‌های غربی را اگر نگاه کنید، کم‌ترین بی‌نظمی را تحمل نمی‌کنند اما ما خیلی اَپن هستیم و خیلی آزادی‌های گسترده‌ای به واسطه نظام و انقلاب داریم.»
این نماینده مجلس ضمن تاکید بر اینکه موضوع کنسرت اگر در چارچوب قوانین کشور باشد اصل پذیرفه شده‌ای است، تصریح کرد: «اگر در کنسرت هنجار شکنی کنند و جلسات مختلط رقص و پایکوبی و مشروب خوردن باشد، قطعا ما مکلف هستیم که در کشورمان هم حرمت افراد و هم احکام خدا را پاس داریم و نگران آن مبالغ خارج شده به کشور دیگر هم نیستیم. خزانه غیب خدای متعال به هر ملتی که بخواهد، از اندوخته‌های خود می‌دهد و بی نیازش می‌کند. نمی‌توانیم بگوییم چون مثلا 700 هزار دلار از کشور خارج شده است، ما همینجا جزیره هندورابی را آماده و های‌کلاسش کنیم تا همه منکرات را در آنجا انجام دهند؛ قطع نمی‌شود.»
کد مطلب: 157288
برچسب ها: یزدی خواه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *