۰
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۱۲

دومین جریمه استاندارد چارترد

بانک انگلیسی «استاندارد چارترد» که پیشتر به دلیل دور زدن تحریم‌ها علیه ایران به پرداخت ۳۴۰ میلیون دلار جریمه به آمریکا محکوم شده بود یک بار دیگر هم به همین اتهام جریمه شد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز،، بانک انگلیسی «استاندارد چارترد» که پیشتر مقام‌های ناظربانکی آمریکا آن را به انجام معاملات غیرقانونی با ایران متهم کرده بودند به پرداخت ۳۳۰ میلیون دلار جریمه دیگر به دولت آمریکا محکوم شد.
این دومین بار است که این بانک انگلیسی به اتهام دور زدن تحریم‌ها علیه ایران جریمه می‌شود. «استاندارد چارترد پیشتر نیز ۳۴۰ میلیون دلار جریمه به اداره خدمات مالی نیویورک پرداخت کرده بود.
بانک استاندارد چارترد که دفتر مرکزی آن در لندن است، در آسیا فعالیت می کند؛ گزارش شده استاندارد چارترد با پرداخت این ۳۳۰ میلیون دلار جریمه نزدیک به تمامی سود امسالش را صرف پرداخت جریمه‌هایش کرده و سودی عایدش نشده است.
بانک انگلیسی «استاندارد چارترد» مبلغ۲۵۰ میلیارد دلار با ایران مبادلات بانکی داشته است که از نظر مقام‌های ناظر بر فعالیت‌های بانکی در شهر نیویورک، نقض قوانین تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران بوده است.
تحریم‌های غرب علیه ایران به سرکردگی آمریکا و با ادعای نگرانی این کشورها از برنامه هسته‌ای ایران صورت گرفته‌اند.
تنش‌های ایران و کشورهای غربی بر سر برنامه هسته‌ای ایران بر اساس این اتهام استوارند که ایران به دنبال اهداف نظامی در برنامه انرژی هسته‌ای خود است.
ایران ضمن رد اتهامات می‌گوید، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.
علاوه بر این، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.
مقامات ایران به طور مکرر تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی که با هدف مانع‌تراشی بر سر راه پیشرفت برنامه هستهه‌ای ایران اعمال می‌شوند را بیهوده و غیرموثر توصیف کرده و گفته‌اند، چنین اقداماتی صرفا با هدف ایجاد فضای روانی صورت می‌گیرند.
کد مطلب: 15807
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *