۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۷
کارگردان انیمیشن تهران ۱۵۰۰ در گفت و گو با "فریادگر":

جنگ ارگانها با یکدیگر باعث اکران نشدن تهران 1500 شد

این دومین بار است که اکران انیمیشن تهران 1500 که از شخصیتهای مطرح سینما استفاده کرده به تاخیر می افتد
این دومین بار است که اکران انیمیشن تهران 1500 که از شخصیتهای مطرح سینما استفاده کرده به تاخیر می افتد

«بهرام عظیمی» کارگردان انیمیشن « تهران ۱۵۰۰» درباره عدم اکران فیلمش که قرار بود روز دوشنبه سیزده آذر افتتاح شود گفت: دعوای بین حوزه هنری و شورای صنفی باعث عدم اکران این فیلم در تاریخ مورد نظر شد .
کارگردان انیمیشن « تهران ۱۵۰۰» در گفت و گو با پایگاه خبری فریادگر افزود: در شرایطی که این فیلم یک تهیه کننده خصوصی دارد و چندین سال تمام با یک تیم عظیم ۲۵۰ نفره  حرفه ای بر روی آن زحمت کشیده شده و هزینه هنگفتی نیز برسر آن گذاشته است؛ این ظلم است که به خاطر اختلاف های داخلی حوزه هنری و شورای صنفی با یکدیگر این فیلم قربانی شود. وی افزود: این فیلم قرار بود روز دوشنبه طی مراسم ویژه ای افتتاح و سپس روز چهارشنبه هم در پنجاه سینمای کشور اکران شود اما به دلیل عدم پذیرش حوزه هنری برای اکران فیلم های «من مادر هستم» و «بی‌خود و بی‌جهت» شورای صنفی نیز سینما آزادی را تحریم کرد و درنتیجه برای فیلم ما که قرار بود سرگروهش سینما آزادی باشد، حواله اکران صادر نکرد. عظیمی تاکید کرد: ما همه کارهای تبلیغاتی و دعوت ازمهمانان و مقدمات برگزاری مراسم را انجام داده و با در نظر گرفتن این که اسپانسر این فیلم پخش تبلیغات را از طریق سیستم های صوتی ، تصویری سراسر شهر آغاز کرده بود هزینه بسیار زیادی را بر دوش تهیه کننده فیلم گذاشت که با اکران نشدن فیلم در واقع ضرر سنگینی به اسپانسر وارد شد . کارگردان انیمیشن « تهران ۱۵۰۰» گفت: این اتفاق خیلی بدی است که یک بار قرار بود فیلم در نوروز ۱۳۹۱ اکران شود اما جلوی اکران آن به دلایلی گرفته شد و این بار نیز دو روز مانده به افتتاحیه با در نظرگرفتن آماده کردن تمامی تبلیغات این فیلم، ناگهان مراسم افتتاحیه لغو و اکران فیلم به آینده موکول می شود . عظیمی درباره صحبت های انجام شده درباره اکران فیلم در نوروز۱۳۹۲ افزود: فکر می کنم اگر مسئولان، این بار به قول خود عمل کرده و این فیلم را در نوروز اکران کنند لااقل بخشی از ضرر و زیان تهیه کننده جبران می شود و من نیز به عنوان کارگردان خوشحال می شوم که فیلم دیده شده است .
انيميشن «تهران ۱۵۰۰» كه شهر تهران را در سال ۱۵۰۰ شمسي به تصوير مي‌كشد، از شخصيت‌‌هاي بازيگران مشهور سينما همچون هديه تهراني، بهرام رادان، مهران مديري، گوهر خيرانديش، مهتاب نصيرپور، محمدرضا شريفي‌نيا، حبيب رضايي و حسام نواب‌صفوي بهره برده است. فيلمنامه «تهران ۱۵۰۰» را اميرمسعود علمداري و بهرام عظيمي با مشاوره محمد رحمانيان، پيمان معادي و حبيب رضايي نوشته‌اند.

کد مطلب: 15918
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *