۰
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۶

اُمیکرون سویه غالب کرونا در فرانسه

رئیس جمهوری فرانسه در سخنان سال نوی میلادی در مورد هفته های دشوار آغازین ۲۰۲۲ و شیوع گسترده کرونا هشدار داد، اما گفت نسبت به سال جدید خوشبین است.
اُمیکرون سویه غالب کرونا در فرانسه
رئیس جمهوری فرانسه در سخنان سال نوی میلادی در مورد هفته های دشوار آغازین ۲۰۲۲ و شیوع گسترده کرونا هشدار داد، اما گفت نسبت به سال جدید خوشبین است.
به گزارش ایرنا از شبکه خبری فرانس ۲۴، امانوئل ماکرون سخنرانی آغاز سال نوی میلادی خود را با هشدار در مورد هفته های سخت کشورش عنوان کرد که دلیل آن از سرگیری بسیاری از تدابیر سختگیرانه برای مقابله با اوج گیری ابتلا به کروناست. با این حال اعلام کرد: شاید سال ۲۰۲۲ سال پایان یافتن همه گیری باشد و من می خواهم آن را به اتفاق شما باور کنم.
وی با بیان اینکه با کمک واکسیناسیون می توانیم بر این موج همه گیری غلبه کنیم، گفت کشورش با وجود سختی ها امروز قوی تر از دو سال گذشته است.
ماکرون که هنوز رسما نامزدی خود را برای انتخاب ریاست جمهوری پیش رو اعلام نکرده است، از فرصت این سخنرانی برای اشاره به اقدامات دولتش که به گفته او «دهه ها در مورد آن سخن گفته خواهد شد»، استفاده کرد.
این در حالی است که فرانسه با ثبت ۲۳۲ هزار و ۲۰۰ مورد ابتلا در ۲۴ ساعت، روز جمعه رکورد تازه ای در همه گیری کرونا را شکست.
وزارت بهداشت فرانسه با اعلام خروج فرانسه از وضعیت شیوع سویه دلتا، اعلام کرده است که همه گیری جدید که با سرعت در حال افزایش تعداد مبتلایان است، به سویه اُمیکرون تعلق دارد.
میزان ابتلا به این ویروس در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۲۰۰ هزار مورد در ۲۴ ساعت به ثبت رسیده بود.
هفته گذشته ژان کستکس نخست وزیر فرانسه، اعمال محدودیت های تازه در این کشور را اعلام کرد؛ کارکنان ادارات در صورت امکان باید از سوم ژانویه دورکاری کنند و تجمع بیشتر از ۲ هزار نفر در اماکن سربسته مانند ورزشگاه‌ها ممنوع است.
بر پایه این تدابیر، تجمع بیشتر از پنج هزار نفر در اماکن روباز هم ممنوع خواهد بود و مسافران وسایل حمل و نقل جمعی از خوردن و آشامیدن در مسیرهای طولانی منع شدند.
این دستور پس از آن صادر شد که تعداد مبتلایان شناسایی شده در روز شنبه برای نخستین بار از زمان آغاز همه‌گیری به یکصدهزار نفر رسید.
کد مطلب: 159422
برچسب ها: امیکرون فرانسه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *