۰
پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۱

به وزارت ورزش ممنوع الورود شدم!

مرتضی ایزدپناه از جمله خبرنگاران نسل جوانی است که مطالبه گری و رسالت کار خبری را خوب می شناسد.
به وزارت ورزش ممنوع الورود شدم!
مرتضی ایزدپناه از جمله خبرنگاران نسل جوانی است که مطالبه گری و رسالت کار خبری را خوب می شناسد.
گفت و‌ گوی تصویری اخیر وی با حمید سجادی وزیر ورزش و‌جوانان و طرح این سوال که علیرغم وعده قبلی، اما چرا توماس باخ رییس IOC دیداری را با وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک به عنوان اعضای هیات ایرانی عازم شده به المپیک‌ زمستانی چین انجام نداد باعث شد تا حکم ممنوع الورودی وی به وزارت ورزش صادر شود؛ آن هم به دستور یک وزیر ورزشی!
ایزدپناه در خصوص دلایل ممنوع الورود شدنش به ساختمان وزارت ورزش گفت: وزیر ورزش پیش از عزیمت به چین، در مراسم بدرقه اسکی بازان به المپیک زمستانی در تاریخ چهارم بهمن ماه و در جمع خبرنگاران مصاحبه ای کرد و در یک جمله دو بار کلمه “حتما” را بکار برد.
وی افزود: مضمون جمله هم این بود که "برنامه ریزی شده است که حتما در زمان حضور در چین با توماس باخ دیدار داشته باشیم و این یعنی تاکید بر اینکه برنامه ریزی شده تا با مرد اول ورزش جهان ملاقات باشند، اما این اتفاق رخ نداد.
ایزدپناه خاطرنشان کرد: در اولین فرصتی که وزیر را دیدم،  بنا بر رسالت خبری و به منظور تنویر افکار عمومی، از سجادی در این باره که چرا با باخ ملاقات نکرده است، سئوالاتی را مطرح کردم. وی توضیحاتی داد که به عنوان خبرنگار و نماینده افکار عمومی قانع نشدم. به همین خاطر سئوالاتی مبنی بر اینکه چه کاری مهمتر از دیدار با باخ می توانست وجود داشته باشد که این فرصت طلایی را از دست دادید و اینکه درباره مشکلات فدراسیون هایی مثل جودو، ژیمناستیک و دوچرخه سواری صحبت کنید که وزیر ادعا کرد این فدراسیون ها مشکلی ندارند و دیدار با معاونان آقای باخ کفایت می کرد.
ایزد پناه تصریح کرد: حتی به وزیر گفتم این عدم دیدار باعث ایجاد حواشی شده است و اهل فن در این باره واکنش نشان دادند که وی تاکید کرد هیچ حاشیه ای نیست! هیچ اتفاقی نیفتاده و مشکلی وجود ندارد. به زودی به لوزان می‌روم و دیدار می کنم.
بعد از این ماجرا و تهیه گزارش درباره حواشی سفر وزیر ورزش متوجه شدم که سجادی ناراحت شده و دستور داده است که من را به وزارت ورزش راه ندهند؛ حتی قرار است نامه ای نیز به مسئولان صداوسیما بزنند!
این خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پایان یادآور شد: البته چنین رفتارهایی مسبوق به سابقه است. در دوران مدیریت سلطانی فر، زمانی که مهدی علی‌نژاد در سمت معاونت ورزش قهرمانی فعالیت داشت، پس از انتشار گزارشی انتقادی، به دستور وی برای مدتی از حضور اینجانب در وزارت ورزش ممانعت به عمل آمد.
کد مطلب: 161203
برچسب ها: مرتضی ایزدپناه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *