۰
شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۶

آمریکا، پوتین را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد شنبه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور، سرگئی لاوروف وزیرخارجه و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه را تحریم کرد.
آمریکا، پوتین را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد شنبه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور، سرگئی لاوروف وزیرخارجه و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه را تحریم کرد.
به گزارش ایرنا، آمریکا همچنین والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه را نیز تحریم کرد.
وزارت خزانه داری آمریکا بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد امروز، آمریکا با هماهنگی متحدان و شرکای خود، با اعمال تحریم‌ها علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه و همچنین سایر اعضای شورای امنیت این کشور به واکنش قوی خود به تهاجم غیرموجه، بی دلیل و از قبل برنامه ریزی شده روسیه به اوکراین ادامه داد.
در ادامه این بیانیه آمده است: پوتین و لاوروف مسئول مستقیم حمله غیرقانونی و بی دلیل روسیه به اوکراین که یک کشور مستقل و دموکراتیک است، می باشند.
آمریکا پیش از این ۱۱ عضو شورای امنیت روسیه را تحریم کرده بود.
اتحادیه اروپا نیز ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور را تحریم کرد.
به گزارش ایرنا از "سی ان ان"جوسپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی جمعه شب پس از نشست روز جمعه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. 
بورل ادامه داد: این نتیجه نهایی گفت‌وگویی است که روز پنجشنبه در شورای اروپا به پایان نرسید و روز جمعه نمایندگان و وزیران اتحادیه اروپا درباره آن تصمیم گرفتند.
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه (۲۱ فوریه/۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 
پوتین بامداد پنجشنبه (۲۴ فوریه/۵ اسفند ماه) در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام پوتین با انتشار بیانیه‌ای گفت: جهان روسیه را مسئول خواهد دانست. پوتین یک جنگ از پیش برنامه ریزی شده را انتخاب کرده است که تلفات فاجعه بار و رنج انسانی را به همراه خواهد داشت.
کد مطلب: 161446
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *