۰
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۰

دارویی برای درمان ایدز نداریم

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون داروی قطعی برای درمان ایدز ساخته نشده است.
محمد مهدی گویا بابیان این مطلب افزود: اولین کلینیک مشاوره بیماری‌های رفتاری در کشور در کرمانشاه راه‌اندازی شد و آمار تعداد بیماران در این استان نشان دهنده تلاش همکاران بوده و مثبت است نه نشان دهنده بیشتر بودن بیماران در این استان، در صورتی که بسیاری از استانهای دیگر در این زمینه عقب هستند.
وی تاکید کرد: ایدز یک مشکل بهداشتی نیست بلکه به عنوان یک مشکل توسعه‌ای و اجتماعی در سراسر جهان شناخته می‌شود لذا پیشگیری از آن هم ویژگی خاصی دارد به این معنا که یک دستگاه یا نهاد مسئول کنترل آن نیست بلکه بسیاری از وزارتخانه‌ها و به ویژه نهادهای مردمی باید در این کار مداخله کنند.
وی با اشاره به اینکه با گذشت ۳۰ سال از بروز عفونت ایدز هنوز واکسنی برای این بیماری وجود ندارد و علی رغم وجود داروهای نگهدارنده بسیار خوب، هنوز داروی قطعی برای درمان آن ساخته نشده است.
وی افزود: این عفونت در سال ۲۰۱۱ دو میلیون و ۵۰۰ هزار مبتلا و یک میلیون و ۷۰۰هزار مرگ را در کارنامه خود ثبت کرده است.
گویا گفت: اکنون مصرف مواد محرک و آمفتامین ها یا همان شیشه به شکل نگران کننده‌ای رواج یافته موجب جنون جنسی و افزایش احتمال ابتلا به عفونت HIV/AIDS می‌شود و متاسفانه این روند بیشترین سرعت را در آسیای میانه و خاور میانه دارد.
گویا با ذکر این هشدار که تا دو دهه آینده حتی با بهترین اقدامات در سال یک میلیون ابتلای جدید خواهیم داشت افزود: رسانه ها باید به مردم اطلاع دهند و مردم حق دارند که در زمینه ایدز اطلاعات لازم را به دست آورند.
وی تاکید کرد: این آموزش ها باید در سطح وسیع در خانواده، مدرسه، دانشگاه و جامعه در سرلوحه کار مسئولان قرار بگیرد.
کد مطلب: 16172
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *