۰
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۸
راشاتودی:

روسیه از تصمیم سازمان ملل و اتحادیه عرب برای تعیین جانشین ‌عنان ابراز خرسندی نمود

ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن ابراز تأسف از استعفای کوفی‌عنان، از تصمیم سازمان ملل و اتحادیه عرب برای تعیین جایگزین برای کوفی‌عنان ابراز خرسندی کرد.

راشاتودی خبر داد سازمان ملل و اتحادیه عرب در حال مذاکره هستند تا جانشین کوفی‌عنان که امروز از سمت خود به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه استعفا کرد را تعیین کنند.

این شبکه خبری افزود ویتالی چورکین، نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن ابراز تأسف از استعفای کوفی‌عنان، از تصمیم سازمان ملل و اتحادیه عرب برای تعیین جایگزین برای کوفی‌عنان ابراز خرسندی کرد.

منابع خبری امروز، پنجشنبه به نقل از بانکی‌مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، اعلام کردند کوفی‌عنان درخواست خود برای استعفا از سمت خود در سوریه را تقدیم کرده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد کوفی‌عنان در بیانیه استعفای خود از اینکه اعضای شورای امنیت سازمان ملل انگشت اتهام را به سمت یکدیگر نشانه می‌گرفتند انتقاد کرده است.

بانکی‌مون گفت کوفی‌عنان «جداً شایسته تحسین ماست». دبیر کل سازمان ملل ضمن ابراز تأسف عمیق از استعفای کوفی‌عنان اعلام کرد با درخواست وی موافقت کرده است.

سازمان ملل و اتحادیه عرب اوائل سال میلادی جاری کوفی‌عنان را به عنوان فرستاده ویژه خود در امور سوریه معرفی کردند.
کد مطلب: 1618
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *