۰
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶

ادامه گرد و خاک در نوار شرقی کشور

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: نوار شرقی کشور تا روز دوشنبه به علت وزش بادهای شدید درگیر پدیده خیزش گرد و خاک خواهد بود.
ادامه گرد و خاک در نوار شرقی کشور
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: نوار شرقی کشور تا روز دوشنبه به علت وزش بادهای شدید درگیر پدیده خیزش گرد و خاک خواهد بود.
«فریبا گودرزی» امروز (شنبه) درباره وضعیت هوا به خبرنگار ایرنا گفت: امروز در مناطقی از چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات غرب اصفهان، شرق یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان‌رضوی بارش پراکنده، وزش باد شدید و گاهی وزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است.
وی افزود: وزش باد شدید فردا در شرق هرمزگان و سیستان و بلوچستان پدیده غالب است و سایر مناطق کشور جوی آرام دارند.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر این اساس تا روز دوشنبه در نوار شرقی کشور باد شدید خواهیم داشت که در مناطق مستعد به شکل گرد و خاک خواهد بود.
وی توضیح‌داد: روز دوشنبه برای برخی مناطق از شمال‌غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعدازظهر رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک وجود دارد.
به گفته گودرزی، روز سه‌شنبه در شمال‌غرب، غرب و سواحل دریای خزر، بارش پراکنده آغاز می‌شود و در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد با شدت است.
وی درباره وضعیت دما در کشور گفت: امروز در شمال‌غرب و استان‌های ساحلی خزر افزایش دما رخ می‌دهد و برای استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی افزایش دما پیش‌بینی شده است. روز یکشنبه افزایش دما به شمال‌شرق کشیده می‌شود و تا روز سه‌شنبه برای این مناطق تداوم پیدا می‌کند.
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: تا روز دوشنبه آسمان تهران صاف تا کمی ابری خواهد بود و روند تدریجی افزایش دما برای تهران پیش‌بینی شده است.
کد مطلب: 163518
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *