۰
جمعه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰

ادای احترام ناسا به آهنگساز نامدار یونانی

با اعلام خبر درگذشت «ونجلیس» آهنگساز نامدار یونانی، بسیاری از چهره‌های سرشناس جهان با انتشار پیام‌هایی به این هنرمند برنده اسکار ادای احترام کردند.
ادای احترام ناسا به آهنگساز نامدار یونانی
با اعلام خبر درگذشت «ونجلیس» آهنگساز نامدار یونانی، بسیاری از چهره‌های سرشناس جهان با انتشار پیام‌هایی به این هنرمند برنده اسکار ادای احترام کردند.
به گزارش ایسنا، «ونجلیس» موسیقیدان مشهور یونانی و خالق آثار ماندگاری همچون موسیقی فیلم‌های «ارابه‌های آتش»، «بلید رانر» و «فتح بهشت» در سن ۷۹ سالگی درگذشت. بسیاری از رسانه‌های یونانی علت درگذشت این هنرمند را ابتلا به کرونا اعلام کرده‌اند.

با اعلام خبر درگذشت «ونجلیس»، موجی از پیام‌ از سوی چهره‌های شناخته‌شده جهان برای ادای احترام به این موسیقیدان نامدار منتشر شد.
«آستین ونیتوری»، آهنگساز آمریکایی از جمله افرادی بود که با انتشار پیامی در توییتر به این هنرمند ادای احترام کرد و نوشت: «ونجلیس در عصر بزرگی از موسیقی تحول ایجاد کرد.»
«ونجلیس» در سال ۱۹۸۲ برای فیلم «ارابه‌های آتش» جایزه اسکار را دریافت کرد. «لرد پاتنام» تهیه‌کننده این فیلم در واکنش به درگذشت این موسیقیدان بیان کرد: «او منظره‌ موسیقیایی جدیدی را خلق کرد.»
«دنیل پمبرتون» موسیقیدان بریتانیایی نامزد اسکار نیز با اشاره به اینکه نمی‌توان تاثیر خارق‌العاده ونجلیس بر موسیقی مدرن فیلم را دست‌ کم گرفت، نوشت: «نمی‌توان به درستی پیشگامانه بودن موسیقی «ارابه‌های آتش» را درک کرد.»
«ونجلیس» همچنین برای «بلید رانر» به عنوان نامزد دریافت جایزه بفتا و گلدن گلوب انتخاب شد. «چارلز دلازیریکا» تهیه‌کننده «بلید رانر» درباره این هنرمند بیان کرد: «موسیقی او نه تنها در «بلید رانر»، بلکه همواره به طرز گیرا و زیبایی ماورایی بود، به نحوی که زبان از توصیف آن قاصر است.»
نخست وزیر یونان نیز در واکنش خبر درگذشت «ونجلیس» در توییتر نوشت : «ونجلیس پاپاتاناسیو دیگر در میان ما نیست. جهان موسیقی، «ونجلیس» هنرمند جهانی را از دست داده است.»
«تام لوئیس» و «لورا مانکس» روسای شرکت ضبط موسیقی که «ونجلیس» برای انتشار آلبوم‌هایش با آن همکاری می‌کرد درباره این هنرمند گفتند: «جهان یک نابغه را از دست داد. «ونجلیس» موسیقی بی‌نهایت اصیل و قدرتمندی خلق کرد و موسیقی زندگی بسیاری از ما را به وجود آورد ... ما عمیقا دلتنگ او خواهیم شد. موسیقی او تا ابد ماندگار خواهد ماند.»
صفحه رسمی «بفتا» نیز از این هنرمند به عنوان «آهنگسازی پیشگام» یاد کرد.
«ونجلیس» در سال ۱۹۸۰ برای ساخت موسیقی مستند تحسین‌شده «کیهان» با «کارل سیگن» همکاری کرد. او برای فضاپیمای «مارس ادیسی ۲۰۰۱» و ماموریت‌های «فضاپیمای جونو»ی «ناسا» موسیقی نوشت.
«ناسا» نیز با انتشار عبارت «به سوی ستارگان» در توییتر و انتشار ویدئویی از ماموریت «جونو» به «ونجلیس» ادای احترام کرد.
این موسیقیدان جوایز مختلفی از جمله جایزه موسیقی فیلم ماکس اشتاینر، نشان افتخار لژیون دونور فرانسه، مدال خدمات ناسا و جایزه ققنوس، ارزشمندترین نشان افتخار یونان را دریافت کرده بود.
کد مطلب: 163761
برچسب ها: ناسا ونجلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *