۰
سه شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۰

حمله سخنگوی وزارت خارجه روسیه به لیز تراس

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اظهارات وزیر خارجه انگلیس در اشاره به آنچه که "نفوذ شرورانه" روسیه در حوزه بالکان خواند، انتقاد کرد.
حمله سخنگوی وزارت خارجه روسیه به لیز تراس
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اظهارات وزیر خارجه انگلیس در اشاره به آنچه که "نفوذ شرورانه" روسیه در حوزه بالکان خواند، انتقاد کرد.
«لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس این اظهارات را در جریان سفرش به بوسنی و هرزگوین در ۲۶ مه، که به عنوان بخشی از تور سفرهای او به آن حوزه صورت گرفت، بیان کرد تا بر تعهد انگلیس به "صلح و ثبات در حوزه بالکان غربی" تاکید کند.
زاخارووا در پیامی در کانال خود در پیام‌رسان تلگرام گفت: لیز تراس، رئیس وزارت خارجه انگلیس که یک کارشناس شناخته شده تاریخ و جغرافیاست، به مردم بوسنی و هرزگوین نسبت به اعتماد کردن به روسیه با استناد به "نفوذ شرورانه" آن در منطقه هشدار داد.
این دیپلمات به نوبه خود با یادآوری بمباران یوگسلاوی سابق توسط ائتلاف ناتو در گذشته که در جریانش از مهمات دارای اورانیوم ضعیف‌شده استفاده کرد، نفوذ ناتو را "به شکلی بی‌پروا مخرب" توصیف کرد. زاخارووا نوشت: "لیز تراس از حمله تاتار- مغول به اوکراین مطلع است، دختر خوب، اما از بمباران‌های ناتو در بلگراد بی‌اطلاع است؟ پس چند نمونه دیگر از نفوذ غرب در حوزه بالکان ممکن است برای او جالب باشد."
او یادآور شد که در آغاز جنگ جهانی دوم، دولت یوگسلاوی از انگلیسی‌ها برای مقابله با رایش سوم "التماس" کرد، اما لندن آن را نادیده گرفت و حتی از جنگ برای پیگیری منافع خود در اروپا استفاده کرد.
زاخارووا اظهار کرد که در دهه ۱۹۹۰، انگلیس به عنوان بخشی از ائتلاف غربی، قاچاق اعضای بدن انسان توسط آلبانیایی‌های کوزوو و همچنین تجارت انواع کالاهای غیرقانونی، از جمله سلاح، را پنهان کرد و افزود که اقدامات این کشور در منطقه "مخرب‌تر از باروت و بمب، و کشنده‌تر از طاعون است."
کد مطلب: 164467
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *