; ?>; ?> محکومیت کره‌شمالی درشورای امنیت - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۳۷

محکومیت کره‌شمالی درشورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل اقدام کره‌شمالی در پرتاب موشک ماهواره‌بر را محکوم کرد و مقامات آمریکایی نیز به تهدید پیونگ‌یانگ پرداختند
 به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه پرتاب موفقیت آمیز موشک ماهواره‌بر کره‌شمالی را محکوم و اعلام کرد که این اقدام پیونگ‌یانگ نقض قطعنامه سال ۲۰۰۹ سازمان ملل است که بر اساس آن هرگونه استفاده از فناوری موشک‌های بالستیک را ممنوع کرده بود.
اعضای شورای امنیت سازمان ملل پس از نشست کوتاه خود پشت درهای بسته، اعلام کردند «پاسخ مناسبی» را به این اقدام کره‌شمالی در نظر خواهند گرفت.
شورای امنیت سازمان ملل در ادامه بیانیه خود اعلام کرد پس از آنکه تلاش کره‌شمالی برای پرتاب موشک در ماه آوریل به شکست انجامید، از پیونگ‌یانگ خواشته شد تا تمامی فعالیت‌های پرتاب موشک را متوقف کند.
کاخ سفید نیز در واکنش به اقدام کره‌شمالی در پرتاب موشک ماهواره‌بر اعلام کرد با شریکان بین‌المللی خود برای تشدید انزوای کره شمالی تلاش خواهد کرد.
از سوی دیگر «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفت اقدام کره شمالی در پرتاب موشک ماهواره‌بر اقدام مسالمت‌آمیز برای استفاده از فضا نبوده بلکه در راستای برنامه تسلیحاتی است.
«سوزان رایس» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز گفت کره شمالی باید عواقب اقدامش در پرتاب موشک ماهواره‌بر را متحمل شود.
کد مطلب: 16451
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *