۰
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۱
کامران باقری لنکرانی:

قائل به جریان انحرافی نیستم

کامران باقری لنکرانی گفت: اگر به جای اصلاح‌طلبان بودم، برای همیشه تکلیفم را با خارج نشین‌ها روشن می‌کردم
 کامران باقری لنکرانی، چهارشنبه‌شب در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان که دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به تاریخ روشنفکری در ایران اظهار داشت: گروهی که به عنوان روشنفکر در تاریخ ۱۵۰ سال اخیر کشورمان می‌شناسیم و این پرچم را برای خودشان قرار دادند، در بعضی مواقع با اندیشه‌ورزی پیش نرفته‌اند.
وی ادامه داد: بعضی‌ها خودشان را مجاز می‌دانند که در خارج مقیم شوند و حقوق دریافت کنند که دلیل آن نگاه روبنایی و احساسی است و چطور می‌شود کسی ادعای آزادی، همراهی با محرومان و ... را داشته باشد اما خودش را مجاز به این کار ببیند.
وزیر بهداشت دولت نهم اضافه کرد: برای من تلخ است که مهاجرانی که سمت‌هایی در جمهوری اسلامی داشته است، اکنون در خارج از کشور حقوق دریافت کند و کلاس‌های زبان فارسی برای جاسوسانی که قصد ورود به ایران و جاسوسی را دارند، بگذارد و از این طریق درآمد داشته باشد.
لنکرانی خاطرنشان کرد: اگر جای دوستان اصلاح‌طلب بودم، برای همیشه تکلیفم را با خارج‌نشین‌ها مشخص می‌کردم و اگر چنین موضعی اتخاذ کنند، به‌حتم مورد تشویق عموم قرار می‌گیرند.
وی در پاسخ به سؤال یکی دانشجویان مبنی بر اینکه آیا شما در جبهه پایداری، منتقد جریان انحرافی هستید، گفت: من قائل به جریان انحرافی نیستم، چراکه این جریان زمانی وجود دارد که پشت آن فکر، اندیشه، اصول و جنبش مردمی باشد و بهتر است نام «گروه حاشیه‌ساز دولت» را به کار ببریم.
سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی، ادامه داد: این گروه ادعای نظریه‌پردازی دارند، اما آنچه می‌بینیم تنها حرکاتی در چارچوب ماندن در قدرت است و مبانی نظری ندارند هر چند که تلاش می‌کنند برایش مبانی نظری بتراشند. 
این جلسه قرار بود مناظره بین کامران باقری لنکرانی و مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری باشد که به دلیل عدم حضور کواکبیان، این جلسه تنها با حضور باقری لنکرانی تشکیل و به پرسش و پاسخ با دانشجویان پرداخته شد.
کد مطلب: 16452
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *