۰
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۴۹

نشست اضطراری اتحادیه اروپا برای حل اختلاف دیپلماتیک سوئد و بلاروس

سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا فردا جمعه بمنظور حل اختلاف دیپلماتیک بوجود آمده میان سوئد و بلاروس نشست اضطراری برگزار می کنند
به گزارش فارس به نقل از شبکه "بی بی سی"، اتحادیه اروپا قرار است فردا جمعه نشستی اضطراری برگزار کند تا اختلاف دیپلماتیک بوجود آمده میان سوئد و بلاروس را حل کند.

پس از آنکه یک خرس عروسکی متعلق به شرکت سوئدی با چتر در خاک بلاروس فرود آمد و البته حاوی یک پیام در حمایت از دموکراسی برای دولتمردان این کشور بود، بلاروس دیپلمات های سوئد را از کشورش اخراج کرد و روابط دو کشور دچار تنش شد.

در مقابل این اقدام بلاروس، سوئد نیز دیپلمات های بلاروس را از کشورش اخراج کرد.کشورهای اروپایی و غربی مدعی هستند بلاروس یک کشور خودکامه است و در همین ارتباط تحریم هایی نیز علیه این کشور اعمال شده است.

بلاروس یکی از کشورهایی است که هدف اجرای انقلاب رنگی غرب بوده است که البته تلاش ها در این رابطه ناکام مانده است.

این گزارش افزود: انتظار می رود در نشست فردا در بروکسل تحریم های جدیدی نیز به بحث و گفت وگو گذاشته شود.

بلاروس که یکی از جمهوری های شوروی سابق است از سال ۱۹۹۶ درست دو سال پس از روی کار آمدن "الکساندر لوکاشنکو" به عنوان رئیس جمهوری این کشور شاهد تحریم های سنگینی از سوی اتحادیه اروپا بوده است.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر از مقامات بلاروس از ورود به اتحادیه اروپا منع شده اند و اموال و دارایی های آنها توسط بانک های اروپایی مسدود شده است.

یکی از مقامات دیپلماتیک اروپا که خواست نامش فاش نشود در گفت وگو با وبسایت "صدای اروپا" اعلام کرد که بلاروس تنها موضوع نشست سفیران اتحادیه اروپا در روز جمعه در بروکسل خواهد بود.
کد مطلب: 2378
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *