۰
چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۱
جانشین فراجا خبرداد:

آمادگی پلیس برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

جانشین فرمانده انتظامی کل کشور از آمادگی پلیس و دیگر دستگاه‌ها برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در نظم و امنیت کامل خبر داد.
آمادگی پلیس برای برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره)
به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در جلسه هماهنگی مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی که بعد ازظهر امروز در کلانتری شهید مصطفی خمینی، برگزار شد اظهارکرد: ایران بدون نام حضرت امام خمینی شناخته شده نیست و ایران امروز با نام حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای راه امام خمینی را ادامه می‌دهد. 
وی افزود: در آستانه گرامیداشت مراسم بدرقه این مرد الهی همه شیفتگان مثل ایام رمضان و عید غدیر منتظر این روز هستند تا باردیگر تجدید میثاق و وفاداری خود را با آرمان‌های انقلاب به نمایش بگذارند. 
رضایی ادامه داد: انقلاب ها در اقصی نقاط دنیا نهایتا زیر ۲۰ سال عمر می‌کنند اما ما ۴۳ سال است که انقلاب خود را گرامی می‌داریم. این انقلاب توسط بنیانگذار راحل آن که مردی الهی بود، پایه گذاری شده است و ما نیز همانطور که از او استقبال کردیم او را بدرقه می‌کنیم. در سال‌های اخیر محدودیت‌هایی به علت کرونا ایجاد شد این مراسم حضوری برگزار نشد و مردم الان تشنه هستند برای حضور در این مراسم و حتی از بسیاری از شهرها خواستار پیاده روی تا مرقد امام بودند. این شور و حال ماندگار مشابه ماه محرم است چرا که امام راحل نیز از همان جنس است و اگر امام  در کربلا بود شهدای کربلا ۷۳ تن می‌شدند.
وی ادامه داد: مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مسئولیت میدانی را برعهده دارد و این مجموعه در اصل قرارگاه تاکتیکی روح الله است .
وی در ادامه گفت: مجموعه انتظامی کشور  نیز منتظر این روز است چرا که این روز برای مردم است. این منش، روحیه و اقدام انقلابی در راستای آرمان انقلاب است. فلذا ما نیز در این روز مثل همه ملت و دوستداران امام در جهان اسلام و در اقصی نقاط دنیا مانند هند، بنگلادش، عراق، سوریه لبنان و حتی افریقا که انتظار این مراسم را می‌کشند، در انتظار هستیم.
رضایی در ادامه در پاسخ به پرسش ایسنا درباره تمهیدات پلیس برای تامین نظم و امنیت این مراسم گفت: این انتظار انقلابی فردی و سازمانی است و وظیفه ذاتی ما ایجاد آرامش و امنیت برای این مراسم است. این بزرگداشت ملی، در سطح کشور و در اقصی نقاط ایران برگزار می‌شود. ما اقدامات لازم را در مرزها پیش‌بینی کردیم. همه پیش‌بینی‌ها در تهران و شهرهای اطراف به خصوص از نظر ترافیکی در تهران بزرگ و شهرهای همجوار انجام شده است. دغدغه زمان نیز نداریم و از همین لحظه آمادگی داریم. 
وی اضافه کرد: پارکینگ و مسیر ترد برای خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است. 
وی اضافه کرد: همچنین تاکید می‌کنیم که زائرین در این مراسم حساس و ملی موارد ممنوعه همراه نداشته باشند. همچنین اینجا ایستگاه‌های صلواتی پیش بینی شده است. از زائرین می‌خواهیم که توجه هشیارانه ای به پذیرایی‌ها داشته باشند.
رضایی ادامه داد: پرواز ریزپرنده‌ها نیز در این ایام ممنوع است. همچنین حتما باید از اتوبوس‌ها و خودروهای ایمن و بین راهی استفاده شود و در مورد خاصی مجوز محدودی به قم داده شده تا از وسایل بین جاده ای استفاده کند. امیدواریم با حوصله و رعایت مقررات و همکاری در سطوح مختلف این مراسم حساس بدون هیچ حادثه‌ای باشد.
رضایی در ادامه افزود: در ۴۸ ساعت گذشته مواردی از مواد مخدر در شهرهای مختلف کشف کردیم و هنجارشکنان را نیز دستگیر کردیم. اما موردی که مرتبط با موضوع سالگرد ارتحال باشد نداشتیم.
جانشین فراجا با اشاره به تمهیدات پلیس سفر به شهرهای زیارتی و شمالی نیز گفت: در بحث ترددها تمهیداتی اندیشیده شده است. در این تعطیلات بخشی از جمعیت زائر هستند و بخشی به مناطق شمالی کشور می‌روند. سیر و سفرها زیاد شده و اصل کلی و مهم رعایت قوانین و هنجارهای جامعه است. مجموعه فرماندهی انتظامی بر اساس قانون با هنجارشکنی برخورد می‌کند. ما از سفرها خوشحالیم اما اگر تعدادی هنجارشکنی کنند بر اساس قانون با آن‌ها برخورد خواهیم کرد. تمهیدات ما برای همه مناطق از جمله تفرجگاه‌ها، ساحل و خیابان‌ها اندیشیده شده است. تیم‌هایی برای سازماندهی در این ایام ایجاد و با کمک به مردم با هنجار شکنی برخورد خواهند کرد. لذا تعطیلاتی که در پیش داریم ایام خوشی برای زیارت و سیاحت خواهد بود و در کنار آن رعایت قوانین و مقررات ضروری است.
کد مطلب: 164576
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *