۰
شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵

علائم نشان‌دهنده کمبود ویتامین E در بدن

کمبود ویتامین E بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد و در نتیجه سلول‌های ایمنی توانایی کمتری برای مقابله با عوامل بیماری‌زا دارند.
علائم نشان‌دهنده کمبود ویتامین E در بدن
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از سلامت، کمبود ویتامین E بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد و در نتیجه سلول‌های ایمنی توانایی کمتری برای مقابله با عوامل بیماری‌زا دارند.
ویتامین E به‌ دلیل تاثیر آنتی‌اکسیدانی قوی و محافظت از سلول‌ها برای بدن ضروری است. این ویتامین از طریق تغذیه به‌خصوص روغن‌های گیاهی تامین می‌شود. ابتلا به بعضی بیماری‌های مزمن روده مانند کرون یا اختلالات صفرا و کبد نیز در بروز این کمبود نقش دارند.
در ادامه این مطلب، به ۷ علامت هشدار کمبود این ماده مغذی خواهیم پرداخت که به ترتیب عبارتند از: 
۱. مشکلات بینایی
کمبود ویتامین E گیرنده‌های نور را که در شبکیه و سلول‌های ساختمان چشم قرار دارند، ضعیف می‌کند. به همین‌ دلیل فرد ممکن است دچار اختلال در بینایی شود.  
۲. اختلال در راه‌ رفتن
اختلال در هماهنگی و تعادل بدن یکی دیگر از پیامدهای کمبود ویتامین E است. در این صورت فرد قادر نیست به‌راحتی و به‌طور صحیح راه برود.
۳. ابتلا مکرر به بیماری‌ها
کمبود ویتامین E بر سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد و در نتیجه سلول‌های ایمنی توانایی کمتری برای مقابله با عوامل بیماری‌زا دارند. به‌ نظر می‌رسد یکی از عوامل بروز بیماری‌های مختلف در سالمندان کمبود این ویتامین باشد.  
۴. خستگی
ویتامین E قدرت آنتی‌اکسیدانی بالایی دارد و کمبود آن می‌تواند زمینه‌ساز خستگی غیرمعمول شود.
۵. اختلال در هماهنگی حرکات
کمبود ویتامین E بر سلول‌های عصبی مغز تاثیر می‌گذارد. در نتیجه سلول‌های مغز پیام‌های عصبی را به‌درستی انتقال نمی‌دهند و در نتیجه اختلالات حرکتی بروز پیدا می‌کند.
۶. مشکلات عضلانی
ویتامین E در حفظ سلامت عضلات نیز تاثیر دارد. از همین‌رو، کمبود این ویتامین می‌تواند زمینه‌ساز کاهش قدرت عضلانی و مشکل در تحرک اندام‌ها شود.
۷. احساس گزگز اندام‌ها
اختلال در انتقال پیام‌های عصبی می‌تواند منجر به بروز احساس گزگز و سوزن‌شدن اندام‌ها شود.  
کد مطلب: 164727
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *