۰
دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰

درخواست کنگره آمریکا برای لغو سفر بایدن به عربستان

رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه خواستار لغو سفر جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور به عربستان سعودی شد.
درخواست کنگره آمریکا برای لغو سفر بایدن به عربستان
به گزارش مردم سالاری آنلاین، رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه خواستار لغو سفر جو بایدن، رییس‌جمهور این کشور به عربستان سعودی شد.
مهر به نقل از روسیا الیوم نوشت: «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی شد.
آدام شیف در گفتگو با شبکه سی بی اس آمریکا گفت: به نظرم این سفر نباید انجام شود. من میزان سیطره عربستان بر قیمت نفت را می فهمم و این یک دلیل قانع کننده برای خلاص شدن از تکیه به نفت کشورهای خارجی است.
وی افزود: ایالات متحده باید هرچه در توان دارد برای کاهش بهای نفت انجام دهد و دوست دارم ببینم که عربستان این کار را کرده است یا بهتر بگویم تولید خود را افزایش می دهد. مایل هستم شاهد تغییراتی درباره احترام به حقوق بشر باشم. مایلم که افراد دخیل در پرونده های قتل و شکنجه زندانیان مورد مواخذه قرار گیرند.
این در حالی است که مجله آمریکایی «فارن افرز» هم با انتقاد از سفر قریب الوقوع جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به عربستان که قرار است اواخر ماه جاری میلادی انجام شود، این سفر را سرخم کردن برابر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برشمرد.
این مجله آمریکایی نوشت: سرخم کردن برای محمد بن سلمان از سوی بایدن اشتباه است، چون وی با دستانی خالی ریاض را ترک خواهد کرد.
بایدن اخیراً اعلام کرده بود که ممکن است به زودی به عربستان سعودی سفر کند.
با وجود انتشار گزارش‌ها درباره سفر بایدن به ریاض، اما «ان‌بی‌سی نیوز» هم اعلام کرد که سفر «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به عربستان سعودی و اراضی اشغالی فلسطین به تعویق افتاده است.
منابع مطلع آمریکایی به ان‌بی‌سی نیوز گفتند که کاخ سفید اکنون در حال برنامه ریزی یک سفر گسترده‌تر به منطقه غرب آسیا در ماه آینده میلادی است. در همین راستا، یک منبع آمریکایی مطلع تأکید کرده است: در حال حاضر ما در تلاش هستیم تا تاریخ دقیق سفر منطقه‌ای بایدن را مشخص کنیم. هر زمان که تاریخ این سفر مشخص شود آن را اعلام می‌کنیم.
کد مطلب: 164867
برچسب ها: جو بایدن عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *