۰
سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰

بایدن، عربستان را شریک «مهم» آمریکا می‌داند

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، عربستان را "شریک مهمی" در سطح منطقه و بین المللی می‌داند.
بایدن، عربستان را شریک «مهم» آمریکا می‌داند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، به نقل از العربیه، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، عربستان را "شریک مهمی" در سطح منطقه و بین المللی می‌داند.
کارن ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت:"ما متعهد به کمک به عربستان برای «دفاع» از خاک خود هستیم و از سال گذشته، عربستان هدف بیش از ۵۰۰ حمله موشکی و پهپادی قرار گرفته است."
سخنگوی کاخ سفید افزود: "رئیس‌جمهور (جو بایدن) معتقد است که مأموریت او دستیابی به صلح در هر کجای جهان که ممکن باشد، است و سفر آتی به اسرائیل و عربستان، زمانی که وقتش برسد، نتایج قابل توجهی برای مردم آمریکا و منطقه خاورمیانه خواهد داشت. ما مشتاقانه منتظر رایزنی‌های گسترده با کنگره در مورد آنها هستیم."
وی گفت: اگر رئیس جمهور (بایدن) به این نتیجه برسد که گفت‌وگو با هر رهبری در جهان به نفع ایالات متحده است و این گفت‌وگو به نتیجه می‌رسد، قطعا این کار را انجام می‌دهد.
سخنگوی کاخ سفید عنوان داشت: عربستان سعودی نزدیک به ۸۰ سال است که متحد "استراتژیک" آمریکا بوده است. بدون شک منافع مهمی میان دو کشور وجود دارد که به هم تنیده و مرتبط است. بایدن عربستان را شریک مهمی در تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی می‌داند. ما مشتاقیم روابطمان با عربستان به گونه‌ای باشد که ارزش‌های اساسی ما را در نظر بگیرد و مهم است که با عربستان به ویژه در موضوع یمن تعامل داشته باشیم.
واشنگتن پنجشنبه گذشته با تقدیر از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور مدعی شد این دو نفر نقشی "حیاتی" در تمدید آتش بس در یمن داشتند.
کد مطلب: 164959
برچسب ها: جو بایدن عربستان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *