۰
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۰

زنگ خطر برای تیم ملی؛ ایران آماده جام جهانی است؟

شاگردان دراگان اسکوچیچ در اولین بازی تدارکاتی خود برای حضور در جام جهانی مقابل الجزایر شکست خوردند.
زنگ خطر برای تیم ملی؛ ایران آماده جام جهانی است؟
به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران و الجزایر از ساعت ۲۲:۵۰ در ورزشگا القطر در شهر دوحه به میدان رفتند که شاگردان اسکوچیچ در این دیدار تدارکاتی متحمل شکست ۲ بر یک مقابل حریف آفریقایی خود شدند.
ریاض بن عیاد در دقیقه ۴۳ و محمد عمورا در دقیقه ۸۲ برای الجزایر گلزنی کردند. علیرضا جهانبخش در دقیقه ۶۴ برای ایران گل زد.
نیمه اول
در دقیقه هفت، روی اشتباه امیر عابدزاده در مهار شوت بازیکن الجزایر، توپ بعد از دفع ناقص این دروازه‌بان، جلوی خط شش قدم افتاد اما قبل از باز شدن دروازه، حسینی توپ را از روی خط دور کرد. الجزایر همچنان تیم هجومی‌تر بود و در دقیقه ۱۴، شوت فنی رشید غزال، بازیکن بشیکتاش از کنار دروازه عابدزاده به بیرون رفت. در دقیقه ۱۵، عابدزاده باز هم مرتکب اشتباه شد و در حالی که بازیکنان تیم ملی توپ را مشایعت می‌کردند، از دروازه خارج شد و نتوانست توپ را هم دفع کند تا حسینی توپ را از مقابل دروازه خالی ایران دور کرد. عابدزاده سومین اشتباه را هم در خروج از دروازه داشت و باز هم دروازه تیم ملی با خطر مواجه شد اما در آخرین لحظه خود این بازیکن، با دستان خود سرعت توپ را گرفت تا حسینی جلوی باز شدن دروازه خالی ایران را بگیرد.
رشید غزال مجددا در دقیقه ۲۰ در موقعیت مناسب شوت‌زنی بود که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.بالاخره ایران جواب این حملات را داد، علیرضا جهانبخش از مقابل محوطه جریمه شوت زد که ضربه او کم دقت بود و توپ به بیرون رفت. در دقیقه ۴۱ بازیکن الجزایر در موقعیت گلزنی بود که او در مقابل محوطه شش قدم، سایه توپ را زد.
در دقیقه ۴۳ بالاخره دروازه ایران باز شد و روی تعلل خط دفاعی، ریاض بن عیاد دروازه عابدزاده را گشود.
نیمه دوم
تیم ملی بازی را هجومی شروع کرد و شوت جهانبخش در دقیقه ۴۸، با معار ناقص ماندریا دفع شد. براهیمی در دقیقه ۵۸ شوت محکمی را روانه دروازه ایران کرد که مماس با دیرک افقی دروازه به بیرون رفت. در دقیقه ۵۹ مهدی طارمی جدی‌ترین موقعیت‌ خود را داشت که دروازه‌بان حریف سد راه ورود توپ به دروازه شد.
روی پاس در عرض امید نورافکن به داخل محوطه جریمه الجزایر، علیرضا جهانبخش در دقیقه ۶۴ دروازه حریف را باز کرد و نتیجه یک بر یک شد. در دقیقه ۷۲، شوت حسین‌زاده که یک دقیقه قبل وارد زمین شده بود، به شکل خطرناکی از کنار دروازه الجزایر به بیرون رفت. ضربه مستقیم و ایستگاهی بلالی در دقیقه ۸۲، با دفع ناقص مهدی طارمی همراه بود که به شکل خطرناکی از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.
در دقیقه ۸۲، نورافکن توپ را به اشتباه دفع کرد که به بازیکن الجزایر رسید و شوت او بعد از دخالت خط دفاعی ایران، مقابل پای عمورا افتاد و او هم گل دوم را وارد دروازه تیم ملی کرد و الجزایر را پیش انداخت. بعد از دریافت گل هم تیم ملی ایران موقعیت نداشت و این الجزایر بود که چند بار دیگر دروازه عابدزاده را خطر مواجه کرد.
ترکیب ایران: امیر عابدزاده، سید مجید حسینی، امید نورافکن، صادق محرمی، احسان حاج صفی (امید ابراهیمی ۴۶)، سعید عزت اللهی (میلاد سرلک ۴۶)، احمد نوراللهی (مهدی مهدی پور ۷۱)، علیرضا جهانبخش (اللهیار صیادمنش ۸۵)، علی قلی زاده (امیرحسین حسین‌زاده ۷۱)، مهدی طارمی و سردار آزمون (میلاد سرلک ۴۶).
ترکیب الجزایر: آنتونی ماندریا، احمد توبة، عبدالقادر بدران (یانیس حماشه ۶۱)، محمد امین توقای، حکیم زیدادکه، اسماعیل بن ناصر، آدم زرقان (رامیز زروکی ۴۶)، عبدالقادر قادری (آدام اوناس ۶۱)، بلال براهیمی (یوسف بلالی ۶۱)، ریاض بن عیاد (محمد الامینه عمورا ۶۷)، رشید غزال (بلال عمرانی ۷۱).
کد مطلب: 165490
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *