۰
دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۶

مرگ سالانه ۱۸ هزار ایرانی در تصادفات رانندگی

چالش فرسودگی آمبولانس‌های اورژانس
مرگ سالانه ۱۸ هزار ایرانی در تصادفات رانندگی
رییس سازمان اورژانس کشور گفت: در بحث حوادث ترافیکی سالانه  حدود ۱۸ هزار نفر که بیشتر آنان بین ۱۵ تا ۴۰ سال هستند جان خود را در کشور از دست می‌دهند ضمن آنکه میزان خسارات در این بخش سالانه حدود ۱۴ میلیارد دلار برآورد شده است.
به گزارش ایسنا، جعفر میعادفر روز دوشنبه ۲۳ خرداد در مراسم معارفه و تودیع  رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی استان البرز گفت در بحث حوادث غیر مترقبه از  مجموع ۴۱ حادثه دنیا حدود ۳۱ حادثه آن در کشور ما رخ می دهد که  طوفان، سیل ، زلزله ، رعد و برق و حوادث ترافیکی از مهمترین این رویدادها هستند.
وی بیان کرد: از حدود پنج میلیون خدمات امدادی اورژانس کشور حدود ۷۰۰ هزار مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی است.
وی اضافه کرد: در بحث حوادث ترافیکی سالانه  حدود ۱۸ هزار نفر که بیشتر آنان بین ۱۵ تا ۴۰ سال هستند جان خود را در کشور از دست می‌دهند ضمن آنکه میزان خسارات در این بخش سالانه حدود ۱۴ میلیارد دلار برآورد شده است.
میعادفر به شرایط سخت روحی و روانی امداد رسانی به حادثه دیدگان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اورژانس در خط مقدم سلامت و درمان قرار دارد باید دولت و مجلس در بحث امکانات و اعتبارات کمک بیشتری به این مجموعه کند.
میعاد فر در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات اورژانس توضیح داد: یکی از چالش‌هایی که در کشور داریم فرسودگی آمبولانس‌ها است که اگر  در مسیر ماموریت آمبولانس خراب شود  ممکن است به  فوت بیمار بینجامد.
وی  خاطرنشان کرد: استان البرز با توجه به شرایط جغرافیایی و ارتباطی یکی از مناطق پرحادثه کشور محسوب می‌شود و برهمین اساس  در موضوع اورژانس هوایی، نیروی انسانی، آمبولانس و تجهیزات  امدادی به صورت ویژه دیده شده است .
رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه سال گذشته امدادگران اورژانس البرز  بیش از ۲۰۰ هزار ماموریت انجام دادند، گفت: این استان دارای  ۶۸ پایگاه  اورژانس  است.
گفتنی است در این مراسم از خدمات هفت ساله مهرداد بابایی قدردانی و  احمد مهدوی به عنوان رییس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی البرز معرفی شد.
کد مطلب: 165560
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *