۰
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۲

مرگ ۱۷ هزار مسافر در جاده‌های کشور

​​​​​​​ دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور از آمار ۱۷ هزار کشته تصادفات در کشور برای سال ۱۴۰۰ خبر داد.
مرگ ۱۷ هزار مسافر در جاده‌های کشور
ایسنا نوشت:
پوریا محمدیان در بیست و ششمین مجمع عمومی عادی سالیانه اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، در ا رائه گزارشی از وضعیت ایمنی و تصادفات رانندگی درون شهری تا پایان سال ۱۴۰۰ گفت: اتحادیه حمل و نقل همگانی با تشکیل تیم کارشناسی و امکاناتی که به واسطه تیم کارشناسی در اختیار گرفته است توانسته یک سر و گردن از سایر اتحادیه‌های زیرمجموعه وزارت کشور بالاتر باشد.
وی افزود: در حال حاضر دو سامانه ملی یعنی سامانه سیمفا و دیگری سامانه‌ای که از آرزوهای دیرینه ما در اخذ عوارض بوده در اتحادیه پشتیبانی و هدایت شود که موجب شده این اتحادیه قدرتمندتر منافع اعضای خود را دنبال کند. وقتی اتحادیه‌ای به این شکل نقش گرفته انتظارها از آن بالا می‌رود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ۱۷ هزار کشته سالیانه تصادفات در کشور گفت: تلفات این بخش در حقیقت تلفات جنگ پنهانی است که در کف خیابان‌ها به صورت سالانه مشاهده می‌شود. در سال ۱۳۸۴ تعداد کشته این بخش یعنی تصادفات به ۲۸ هزار نفر رسید اما خوشبختانه در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۱۷ هزار کشته رسید که تلفات درون شهری ۴ هزار و ۱۴۷ نفر بوده است.
تقریبا حدود ۲ هزار نفر از کشته ها مربوط به ۱۲۰ شهری که کمتر از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، بوده است. یعنی در تعداد کشته‌های تصادفات در کشور ۶۵ درصد سهم حوزه برون شهری، ۷ درصد جاده های روستایی و ۲۷ درصد در حوزه درون شهری بوده است و متاسفانه استان فارس در تلفات در صدر بوده و استان همدان و مازندران و خراسان رضوی ظرف ۱۱ سال اخیر با توجه به آمارها نشان می دهد که برنامه و طرح داشتند و توانستند تلفات را کاهش بیشتری بدهند. این در شر ایطی است که باید سالی ۱۰ درصد کاهش کشته های ناشی از تصادفات را داشته باشیم که در برخی از استان ها محقق شده و در برخی از استان ها انجام نشده است. این اطلاعات برای کشته ها از پزشکی قانونی و برای مجروحین از وزارت بهداشت اخذ شده است.
وی ادامه داد: در حوزه تلفات درون شهری از تعداد تمامی کشته ها اگر ۱۰ نفر را در نظر بگیریم ۴ کشته مربوط به عابر پیاده ۴ کشته مربوط به موتور سیکلت و دو نفر نیز درون خودروها فوت شده اند لذا نیاز است که هشدارهای لازم در این دو بخش برای عابر پیاده، کاهش سرعت و برای موتور سیکلت آموزش و استفاده از کلاه ایمنی باشد.
وی ادامه داد: در حوزه درون شهری نقاط حادثه خیز احصا شده و توسط پلیس به تفکیک در ا ستان ها اعلام شده است.
کد مطلب: 169322
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *