۰
سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵

هزینه تبلیغات،کامنت و ممبر فیک در شبکه‌های اجتماعی

مطابق با بررسی‌ها، هزینه تبلیغات و گرفتن کامنت و ممبر فیک در ایران از هزار تومان تا ۱۰۰ میلیون تومان برای هر فرد خرج دارد.
هزینه تبلیغات،کامنت و ممبر فیک در شبکه‌های اجتماعی
این روزها اخبار، فیلم‌ها و سریال‌های روز دنیا، انواع سرگرمی‌ها و غیره در شبکه‌های اجتماعی عرضه می‌شوند. تلگرام، اینستاگرام، واتس‌اپ، توئیتر، فیس‌بوک و اخیرا تیک‌تاک مهمترین بازیگران این بخش محسوب می‌شوند که حالا تعداد کاربران بیشتر آن‌ها به بیش از یک میلیارد می‌رسد. اما تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی چقدر هزینه دارد؟

محبوب‌ترین شبکه اجتماعی جهان
براساس آخرین آمارها هم‌اکنون فیس‌بوک با دو میلیارد و ۹۱۰ میلیون کاربر فعال ماهانه پرجمعیت‌ترین شبکه اجتماعی جهان است و یوتیوب با دو میلیارد و ۵۶۲ میلیون کاربر در جایگاه دوم قرار دارد.
واتس‌اپ نیز با حدود دو میلیارد کاربر سومین شبکه اجتماعی و نخستین پیام‌رسان جهان از نظر تعداد کاربر است. اینستاگرام نیز با یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون کاربر، وی‌چت با یک میلیارد و ۲۶۳ میلیون کاربر و تیک‌تاک با یک میلیارد کاربر به ترتیب در جایگاه‌های بعدی پرجمعیت‌ترین شبکه‌های اجتماعی قرار دارند.

پیام‌رسان تلگرام هم که به تازگی نسخه پریمیوم آن در دسترس قرار گرفت، حالا حدود ۵۵۰ میلیون کاربر فعال دارد.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
استقبال از شبکه‌های اجتماعی در ایران هم باعث شده تا نحوه تبلیغات محصولات، خدمات و غیره از رادیو تلویزیون رفته رفته به شبکه‌‌های اجتماعی روانه شود. هرچه حساب کاربری، دنبال‌کننده و اعتبار بیشتری داشته باشد، هزینه تبلیغات در آن هم گران‌تر است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که هزینه تبلیغات در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی ایرانی به طور میانگین بین ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان است.
این عدد برای اینستاگرام رقمی بین ۶۰۰ هزار تا ۱۰۰ میلیون تومان است. کاربران توئیتر نیز برای هر تبلیغ باید بین ۳۰۰ هزار تا ۲۰ میلیون تومان هزینه کنند.

بعضی از حساب‌های کاربری پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی به ویژه توئیتر اقدام به فروش هر پست خود می‌کنند. به عنوان مثال اگر بخواهید در مورد مطلبی اظهار نظر کنید و آن را در معرض دید تعداد زیادی از اصناف و یا مخاطبان خاصی قرار دهید؛ می‌توانید با پرداخت ۵۰ تا ۱۷۰ هزار تومان این کار را انجام دهید.
البته این اعداد میانگین هزینه تبلیغات هستند؛ از آنجایی که بسیاری از اینفلوئنسرها در اینستاگرام و توییتر رقم دقیقی از درآمد خود اعلام نمی‌کنند، احتمال اینکه این اعداد تا ۲۰۰ میلیون یا حتی بیشتر هم برسد، وجود دارد.

ممبر فیک و بازدید و بازنشر پست‌ها
با افزایش تعداد کاربران شبکه‌‌های اجتماعی، تعداد ممبر، تعداد فالوور، تعداد بازدید از پست‌ها و غیره اهمیت زیادی پیدا کرده است.  هرچه عدد آن‌ها درشت‌تر باشد از ارزش و اعتبار حساب‌های ‌کاربری حکایت دارد. به همین دلیل افراد زیادی برای بالا بردن ارزش و اعتبار حساب خود، همواره به دنبال راهی برای افزایش تعداد ممبر، فالوور و غیره هستند. این موضوع باعث شده تا افرادی به طرق مختلف به فروش ممبرهای جعلی اقدام کنند که ساده‌ترین راه برای بالا بردن اعتبار حساب‌های کاربری است.
این موضوع باعث شده تا بازار نسبتا پر رونقی در زمینه فروش حساب‌های‌جعلی یا همان ممبر فیک در فضای مجازی به وجود آید. با پرداخت هزینه نه چندان زیاد می‌توان به خرید تعداد قابل توجهی ممبر فیک اقدام کرد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد که مظنه خرید هزار عدد خرید ممبر فیک برای تلگرام از ۱۵ هزار تومان آغاز می‌شود. این در حالی است که خرید هزار فالوور برای هر حساب کاربری اینستاگرام حدود ۱۷ هزار تومان هزینه دارد.
علاوه‌بر تعداد ممبر و فالوور فیک، تعداد بازدیدکنندگان از پست‌ها و مطالب، نیز مورد توجه قرار دارد . به طور مثال می‌توانید با پرداخت ۸ هزار تومان (به طور میانگین) هزار بازدید به هر پست اینستاگرامی خود اضافه کنید؛ البته به طور غیرواقعی!
نکته قابل توجه اینجاست که بعضی سایت‌های فعال در این زمینه حتی به فروش کامنت (نظر زیر هر پست) در انواع شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام اقدام می‌کنند. هر کامنت جعلی به طور میانگین حدود هزار تومان برای شما آب می‌خورد!

منبع:تجارت نیوز
کد مطلب: 166986
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *