۰
جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰
گفت و گوی چالشی شبکه سی بی اس آمریکا با آدام موسری

رئیس اینستاگرام: ما جاسوس نیستیم

شبکه های اجتماعی با مخاطب فراوان امروزه به بستری بسیار مناسب برای تبلیغات توسط شرکت های تجاری تبدیل شده اند. اما چه تبلیغی باید در معرض دید چه کسی قرار گیرد و چگونه باید این اتفاق رخ دهد که تبلیغ موثر واقع شود؟ این موضوع ممکن است با حریم شخصی افراد در تضاد باشد.
رئیس اینستاگرام: ما جاسوس نیستیم
شبکه های اجتماعی با مخاطب فراوان امروزه به بستری بسیار مناسب برای تبلیغات توسط شرکت های تجاری تبدیل شده اند. اما چه تبلیغی باید در معرض دید چه کسی قرار گیرد و چگونه باید این اتفاق رخ دهد که تبلیغ موثر واقع شود؟ این موضوع ممکن است با حریم شخصی افراد در تضاد باشد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، برخی مدعی هستند که شبکه های اجتماعی از مکالمات مردم جاسوسی می کنند و از این طریق برای تبلیغات هدفمند با در نظرگرفتن علاقه مندی افراد استفاده می کنند. آنچه که پیش از این شاهد آن بودیم و چیز عجیبی نیست، نمایش محصولاتی است که قبلا کاربران آنها را جست‌وجو کرده‌اند. اما شاید شما در تبلیغات بیشتر، محصولاتی را مشاهده کنید که اخیرا در مکالمات آنها به آن اشاره کرده اید.
برخی از مردم در نقاط مختلف دنیا این ادعا را مطرح کرده اند که برخی تبلیغات آنلاین مرتبط به موضوعات بحث آنها در تماس‌های صوتی بوده است  و در این زمینه میکروفون های اینستاگرام یا پیام های صوتی مورد اتهام قرار گرفته اند زیرا این اپلیکیشن در حالت طبیعی به میکروفون گوشی‌ها دسترسی دارد.
در همین زمینه رئیس اینستاگرام گفت که شبکه اجتماعی اینستاگرام از مکالمات کاربران این شبکه جاسوسی نکرده است. برخی از مردم این شرکت را متهم کرده اند که به میکروفون های آنها(پیام های صوتی) گوش می دهد تا متوجه شود که چه تبلیغ هایی را به آنها نشان دهد.  
آدام موسری در برنامه " این صبح با سی بی اس " گفت که اینستاگرام به مکالمات خصوصی افراد گوش نمی دهد.  
او گفت: ما به پیام های شما نگاه نمی کنیم، ما به پیام های صوتی شما گوش نمی دهیم. انجام چنین کاری به دلایل مختلف گوناگون برای ما فوق العاده مشکل ساز خواهد بود. موسری پذیرفت که ادعاهای او سخت پذیرفته شده اند.
موسری به گیل کینگ مجری برنامه گفت: من حدس می زنم شما واقعا قصد ندارید من را باور کنید.  
کینگ مدام از موسری در مورد این پرسید که چگونه کاربران اینستاگرام، تبلیغاتی در مورد چیزهایی دریافت می کنند که درباره آنها صحبت کرده اند اما هرگز سرچ نکرده اند،  کینگ گفا: من فکر می کنم شما به شنود مسلح هستید و می دانم که شما این امر را رد می کنید.
موسری در این زمینه دو توجیه محتمل را ارائه کرد.او گفت: دو راه وجود دارد که می تواند این فرضیه اتفاق بیفتد. اول شانس است که می تواند موجب چنین چیزی شود. دومی این است که شما ممکن است در مورد چیزی به این دلیل که برترین برند است صحبت کنید زیرا شما اخیرا با آن نوع از محتوا بیشتر در تعامل بوده اید. من فک می کنم که این چیزها اغلب به صورت واقعا نامحسوس اتفاق می افتد. بنابراین ممکن است شما واقعا با غذا و رستوران ها سرگرم باشید و شما در فیسبوک و اینستاگرام، رستوران ببینید و چیزی را لایک کنید، شاید این ناخوداگاه باشد. 
این بار اولی نیست که این کمپانی یا کمپانی مادر یعنی فیسبوک، جاسوسی از مکالمات کاربران در میکروفون ها را رد می کنند. چندی پیش مارک زاکربرگ توسط سناتور گری پترز در این خصوص مورد پرسش قرار گرفت. او در خصوص تبلیغات هدفمند و اینکه آیا این تبلیغات بر اساس صوت های به دست آمده از دستگاه موبایل افراد به دست می آید یا نه از او سوال پرسید که زاکربرگ اینگونه پاسخ داد: ما چنین کاری نمی کنیم سناتور، اجاره بدهید این موضوع را شفاف کنم، شما در مورد تئوری توطئه صحبت می کنید که ما به میکروفون ها گوش می دهیم و از آنها استفاده می کنیم. بگذارید به شما بگویم که ما چنین کاری نمی کنیم.
منبع: سی بی اس 
ترجمه و تدوین: محمد جواد موسوی زاده
 
کد مطلب: 111002
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *