۰
دوشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۴
اصناف بخوانند

تراکنش ها را جدی بگیرید و کارت بی جا نکشید!

تراکنش ها را جدی بگیرید و کارت بی جا نکشید!
در شرایط بدی که به واسطه شیوع ویروس کرونا و گرانی ها به وجود آمده، قوانین جدید مالیات بر دستگاه های پوز نیز مشکلات اصناف را افزون کرده است.
در شرایط بدی که به واسطه شیوع ویروس کرونا و گرانی ها به وجود آورد، صنوف مختلف انتظار کمک دولتی ها برای رونق بخشی دوباره بازار را داشتند، اما قوانین جدید مالیات بر دستگاه های پوز مشکلات اصناف را افزون کرد.
به گفته مسئولین مالیاتی اتصال دستگاه های پوز به سامانه اداره مالیات سبب افزایش مالیات نمی شود بلکه سبب می شود که صاحبان مشاغل بهتر شناسایی شوند و همچنین فرار مالیاتی نیز کاهش یابد.
از سال آینده تراکنش ها و واریزی ها به حساب نیز محاسبه می شود حتی افراد تحت تکفل نیز بررسی و از سرپرست، مالیات دریافت می شود
مبلغ مالیات سه برابر شد
احمد فرامرزی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص قانون جدید مالیات دستگاه های پوز، اظهار داشت: اعمال این قانون برعهده اتاق اصناف و ادارات امور مالیاتی نبوده است، بلکه اپلیکیشنی بر روی حساب های بانکی مردم نصب شده و مالیات حساب ها بر این اساس محاسبه می شود.
وی با بیان اینکه افراد با مراجعه به سایت mytax.gov.ir میتوانند از میزان مالیات حساب خود اطلاع پیدا کنند، افزود: در صورت عدم پذیرش میزان مالیات محاسبه شده میتوانند اظهارنامه مالیاتی پر کنند.
این کارشناس اقتصادی با عنوان اینکه در این قانون افراد به چند گروه تقسیم بندی شده اند، بیان کرد: افرادی که در سال گذشته تا سقف یک میلیارد تومان از دستگاه پوز خود کارت کشیده اند در گروه اول قرار گرفته و باید تا سقف پنج میلیون تومان و سه برابر بیش از سال گذشته مالیات پرداخت کنند.
فرامرزی با اشاره به اینکه امسال در بحث مالیات دستگاه های پوز کارت به کارت و واریز به حساب محاسبه نمی شود، بیان کرد: اما از سال آینده تراکنش ها و واریزی ها به حساب نیز محاسبه می شود حتی افراد تحت تکفل نیز بررسی و از سرپرست، مالیات دریافت می شود.
وی در خصوص گروه دوم تقسیم بندی شده در قوانین جدید مالیات بر دستگاه پوز، خاطرنشان کرد: گروه بعدی افرادی هستند که از ۱ میلیارد تا ۳ میلیارد تومان کارت از دستگاه پوز بانکی خود طی یک سال کشیده اند که مالیات برای این افراد تا سقف ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.
این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه گروه سوم افرادی هستند که بین ۳ میلیارد تا ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کارت کشیده اند، گفت: این افراد سه برابر و تا حداکثر ۱۵ میلیون تومان باید پرداخت کنند.
فرامرزی با اشاره به اینکه اگر میزان استفاده از دستگاه پوز بالا بود و مالیات اعلام شده از نظر فرد ناعادلانه بوده باید اظهارنامه مالیات پرکند، عنوان کرد: با پر کردن اظهارنامه در صورت وجود مستندات قابل قبول مالیات فرد کاهش پیدا می کند.
وی افزود: در سال آینده هر میزان پولی که به حساب شما یا هر یک از اعضای خانواده که واریز شود، مالیات آن محاسبه می شود و کسبه ای که کسب و کار آن ثبت نشده اما در سال بیش از ۵۰۰ میلیون تومان پول به حسابش واریز شده، آن حساب مسدود و برای پاسخگویی باید به اداره مالیات مراجعه کنند.
این اقدامات در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی تاثیر بسزایی دارد و در نتیجه آنچه روشن است دولت امسال به هدف مالیات در بودجه خواهد رسید
دولت امسال به هدف مالیاتی خود در بودجه می رسد
احسان عقیلی دهنوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: مالیات بر درآمد شرکت ها، موسسات، بنگاه ها و کسب و کار های کوچک همواره منبعی مناسب جهت تامین مالی برای دولت بوده است.
وی افزود: تحول قوانین نظام مالیاتی کشور گام بلندی جهت شفافیت مالی در حوزه های اقتصادی محسوب می شود، اقدامی که افزایش درآمد های مالیاتی، مسدود سازی بستر های فرار مالیاتی و شفافیت تراکنش های مالی از مهم ترین دستاورد های آن شمار می‌رود.
این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه شفافیت اقتصادی نیز آمار ها و ارقام های بنگاه های اقتصادی و کسب و کار های کوچک ملی را بهبود می بخشد و به تنظیم دقیق برنامه اقتصادی دولت کمک شایانی می‌کند، گفت: این برنامه به شکل هوشمند تراکنش های بانکی، دستگاه های کارت خوان و حساب های بانکی افراد را مورد بررسی های دقیق قرار می‌دهد، تا جایی که حتی کسب و کار های کوچک نیز در صورت حجم بالای تراکنش های مالی ملزم به گزارش اظهارنامه مالیاتی می شوند.
عقیلی دهنوی خاطر نشان کرد: سامانه صدور فاکتورهای رسمی اینترنتی فاکتور های خرید و فروش نیز در حال راه اندازی بوده و موجب تسهیل شفافیت مالی در شرکت های سهامی می‌گردد و مجموعه این اقدامات در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی تاثیر بسزایی دارد و در نتیجه آنچه روشن است دولت امسال به هدف مالیات در بودجه خواهد رسید.
انتظار می رفت که دولت در راستای حمایت از آنها طرح ویژه ای را اجرا و یا مالیات آنها بخشیده شود
حمیدرضا رستگار در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: ثبت دستگاه های پوز توسط اصناف به صورت گسترده انجام شد و در حال حاضر بسیاری از دستگاه ها به این سامانه متصل شده اند.
وی با بیان اینکه در ابتدا عنوان نشد در گام بعدی بنا است چه اقدامی صورت گیرد، افزود: امسال متوجه شدیم فعالیت دستگاه های پوز ملاک تعیین مالیات است.
رئیس کمیسیون بیمه و مالیات اتاق اصناف تهران با عنوان اینکه ضریب مالیاتی صنف مشاغل براساس جدول اینتا کد محاسبه می شود، بیان کرد: این موضوع سبب ایجاد اعتراض بر نحوه محاسبه از سوی صنوف مختلف به شده است.
رستگار خاطرنشان کرد: تورم و کرونا دو دلیل اصلی مشکلاتی است که کسبه امروز با آن روبرو هستند و این انتظار می رفت که دولت در راستای حمایت از آنها طرح ویژه ای را اجرا و یا مالیات آنها بخشیده شود.
وی گفت: امیدواریم با برنامه ریزی های دقیق و اصولی شاهد ایجاد آرامش در فضای کسب و کار باشیم.
درست است در برخی مسائل اقتصادی از پای بست با مشکل روبرو هستیم و باید زیر بنایی حل شود اما برخی راهکارها شرایط را برای مشاغل مختلف با سختی روبرو کرده است، باید تصمیمات به گونه ای باشد که مردم روزانه فشار اقتصادی و معیشتی کمتری متحمل شوند.
کد مطلب: 167665
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *