; ?>; ?> توصیه های سازمان دامپزشکی در آستانه عید قربان - مردم سالاری آنلاين
۰
پنجشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۷

توصیه های سازمان دامپزشکی در آستانه عید قربان

 عرضه بهداشتی دام در ۱۶ جایگاه در سطح تهران
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی‌تهران گفت: با توجه به روند افزایش تب کریمه کنگو به افراد توصیه می شود توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.
توصیه های سازمان دامپزشکی در آستانه عید قربان
آقای سلوکانه گفت: با توجه به مصادف شدن عید قربان در فصل گرما و روند افزایشی تب کریمه کنگو، افراد باید نکات بهداشتی و توصیه های سازمان دامپزشکی را رعایت کنند.
به گفته او، طبق روال همه ساله توصیه می شود که مردم از طریق کشتارگاه ها دام قربانی را تهیه کنند و در روز عرفه و عید قربان طبق هماهنگی تمامی کشتارگاه ها فعال و ناظران بهداشتی آماده خدمت رسانی هستند.
سلوکانه می گوید: بنابر هماهنگی با انجمن صنفی واحدهای بسته بندی گوشت ویژه عید قربان در تمامی فروشگاه ها عرضه می شود.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: افراد در منازل و معابر از کشتار دام اجتناب کنند و چنانچه احیانا این امر صورت گرفت به مدت ۲۴ ساعت گوشت و ۴۸ ساعت جگر و آلایش را  در یخچال نگه داری کنند.
طبق گفته سازمان دامپزشکی،طبق  هماهنگی انجام شده با سازمان میادین شهرداری تهران در ۱۶ جایگاه عرضه بهداشتی و شرعی دام در حال انجام است که اسامی آن در سایت اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان تهران آمده است.
اداره کل دامپزشکی تهران با تشکیل ۵۳ اکیپ سیار و ۲۸ اکیپ ثابت در قالب ۶۱ دکتر دامپزشک و ۱۱۳ بازرس بهداشت گوشت و ۳۰ ناظر شرعی آماده خدمت رسانی هستند  که مردم با شماره ۱۵۱۲ یا ۶۶۵۹۱۰۰۴ می توانند موارد را اطلاع دهند تا همکاران برای بحث معاینات مراجعه کنند.
طبق گفته معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران، تاکنون گزارشی از وقوع بیماری نداشتیم که با توجه به شیوع تب کریمه کنگو توصیه می شود که افراد از کشتار غیرمجاز دام اجتناب کنند.
منبع:جماران
کد مطلب: 168091
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *