۰
سه شنبه ۲۸ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۵۱

احتمال ثبت رکوردهای بالاتر مصرف برق

مدیرعامل توانیر گفت: با توجه به گرمای هوا، احتمال ثبت رکوردهای بالاتر مصرف برق در کشور وجود دارد.
احتمال ثبت رکوردهای بالاتر مصرف برق
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از ایسنا، آرش کردی با اشاره به تداوم روند افزایشی دمای هوا افزود: افزایش دمای هوا باعث بالا رفتن میزان مصرف برق در کشور می شود. امروز و با توجه به شرایط مذکور، احتمال ثبت رکورهای بالاتر در مصرف برق دور از ذهن نیست.
طبق اعلام توانیر، وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی و با توجه به افزایش نیاز مصرف برق در کشور، به منظور تداوم خدمت‌رسانی و تامین برق پایدار به ویژه در مناطق جنوبی کشور، که برق حکم زندگی را دارد، همه هموطنان می توانند با مصرف صحیح، ما را در پایداری شبکه یاری کنند.
براساس این گزارش، قراردادن کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف سه راهکاری است که می تواند در مدیریت مصرف برق به میزان زیادی موثر باشد.
همچنین مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق - گفت: مصرف برق امروز نسبت به روزها و سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته و اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است به بیش از ۶۹ هزار مگاوات نیز برسد. مصرف برق امروز در هر ساعت حدود ۱۰۰۰ مگاوات از روز سه‌شنبه هفته گذشته که اوج مصرف برق تاریخی کشور رخ داد، بیشتر بوده و اگر این روند ادامه یابد پیش‌بینی می‌کنیم به بیش از ۶۹ هزار مگاوات نیز برسد.
وی با بیان اینکه تامین این میزان تقاضای مصرف برای نیروگاه‌ها دشوار است و برق مورد نیاز مشترکان در این شرایط با زحمت بسیار تامین می‌شود، گفت: شاید بتوان به دلیل گرمای شدید هوا، امروز را سخت ترین روز صنعت برق دانست و ما باید بتوانیم برق را به تمامی نقاط ایران  به ویژه نقاط بسیار گرم، مانند ۷ شهر از استان خوزستان که امروز دمای بیش از ۵۰ درجه را تجربه می‌کنند، برسانیم.
وی اظهار کرد: از همه هموطنان درخواست می‌کنیم، تا ساعت ۱۸ که اوج مصرف برق است، از استفاده وسایل پرمصرف برقی به طور جدی خودداری کنند و راه کارهای مدیریت مصرف مثل تنظیم دمای کولرهای گازی روی  ۲۵ درجه، استفاده از دور کند کولرهای آبی و حتی خاموشی یک عدد لامپ اضافه را اجرا کنند.
رجبی مشهدی در پایان گفت: همچنین اگر ساکن شهرهای سردسیر هستید و امکان خاموشی کولر وجود دارد، با عدم استفاده از کولر به ما در تامین برق همه مشترکان یاری رسانند تا این روزهای گرم را بدون هیچ گونه قطعی برق پشت سر بگذاریم.
کد مطلب: 169145
برچسب ها: مصرف برق
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *