۰
چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۰
وزیر ارشاد:

«سلام فرمانده» باعث شد که یک نویسنده مسیحی لبنانی بگوید ما همه شیعه شدیم

​​​​​​​وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جامعه ایرانی یک جامعه عفیف و دین مدار است که مردم با وجود مشکلات پای نظام اعتقادی خودشان محکم ایستاده‌اند.
«سلام فرمانده» باعث شد که یک نویسنده مسیحی لبنانی بگوید ما همه شیعه شدیم
ایرنا نوشت:
محمد مهدی اسماعیلی، صبح امروز، چهارشنبه در اختتامیه جشنواره ملی گوهرشاد که در باغ کتاب تهران برگزار شد اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار منطقه ای است. شاهد بودیم که هفته پیش سردمدار تمدن مغرب زمین به منطقه آمد و تمام راهبردهایش به شکست انجامید.
وی با بیان این که همه شبکه های وابسته و قدرت فرهنگی دشمن با استفاده از فناوری های نوین به مصاف با هویت تاریخی مردم ایران آمده افزود: می خواهند ما را از ریشه های‌مان را جدا کنند و این اقدام یک جنگ تمام عیار فرهنگی است. جامعه ایرانی یک جامعه عفیف و دین مدار است و دو هفته پیش مجموعه افکار سنجی‌هایی که منتشر شد همین نکته را نشان داد. پس از انتشار این نتایج همین جریان مرعوب و وابسته به شدت برآشفت. چون نتایج نشان می‌داد نزدیک ۹۰ درصد مردم نسبت به اعتقادات دینی خودشان حساس و علاقه‌مند هستند نزدیک ۸۰ درصد مردم در مناسک دینی و مذهبی شرکت می‌کنند.
اسماعیلی با اشاره به این نکته که مردم با وجود مشکلات محکم پای نظام اعتقادی خودشان ایستاده اند گفت: مراقب باشیم در فضای هندسی که دشمن برای ما طراحی کرده گرفتار نشویم. دشمن می خواهد القا کند که وضعیت عفاف و حجاب مساله اول مردم است و در این زمینه بین مردم و حاکمیت درگیری وجود دارد.
وی با تاکید بر این که دشمن دنبال دوگانه سازی است توضیح داد: در این زمینه می‌روند و می‌چرخند یک نقطه ای را به عنوان شاهد مثال پیدا کنند. ما نباید به دوگانه سازی دشمن بدمیم. دولت منتخب اراده مردم است. مردم این مسیر را انتخاب کردند و حاکمیت را به این رویه ملزم کردند.
وزیر فرهنگ زنان و مردان ایرانی را عفیف و خانواده دوست عنوان کرد و ادامه داد: با علم به عملیات روانی دشمن باید جبهه خودمان را ساماندهی کنیم. مرکز اصلی پشتوانه کاری ما اعتقادات و ریشه های فرهنگی، تاریخی این مردم است. به نمایندگی از مردم دنبال اعمال قانون هستیم. دشمن دنبال ایجاد پویش‌ و کارزارهایی برای مخالفت با ریشه های فرهنگی بود که همه‌اش به شکست انجامید.
وی جشن ده کیلومتری غدیر را یک اتفاق بزرگ خواند و گفت: میلیون‌ها نفر شامل زن و مرد و کوچک و بزرگ به به خیابان آمدند. این مردم که به امامت و ولایت علاقه مند هستند، مثل یک اقیانوس بزرگ به خروش آمدند. کار فرهنگی سلام فرمانده باعث شد که یک نویسنده مسیحی لبنانی بگوید ما همه شیعه شدیم و داریم این شعر را زمزمه می کنیم. این منبع لایزال متکی به ایمان و سنت و تاریخ این مرز بوم است و دشمن می‌خواهد این ریشه‌ها را قطع کند.
اسماعیلی افزود: در دولت و در همه نمایشگاه‌ها می خواهیم این نگاه ایجابی و چتر فراگیر را نشان بدهیم. مخالف هر نوع دوقطبی سازی هستیم. زنان و مردان ایرانی از سیستان و بلوچستان گرفته تا خراسان و آذربایجان پوشش های مختلف و لباس‌های رنگارنگ و عفیفانه دارند که باید در بازار عرضه شود. ما تنوع فرهنگی و اقلیمی خودمان را باید در سطح جامعه تبدیل به مد و لباس غالب کنیم.
کد مطلب: 169237
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *