۰
پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۵

کرملین شایعات درباره پوتین را تکذیب کرد

​​​​​​​ «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گمانه‌زنی رسانه‌های غربی درباره وضعیت جسمانی و سلامتی ولادیمیر پوتین را اخبار جعلی خواند.
کرملین شایعات درباره پوتین را تکذیب کرد
فارس نوشت:
به گزارش خبرگزاری رویترز، سخنگوی کرملین پنجشنبه (۲۱ ژوئیه) گفت که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در سلامت کامل است و شایعات مبنی بر ناخوشی وی را رد کرد.
«دیمیتری پسکوف» به خبرنگاران گفت که در ماه‌های اخیر گمانه‌زنی‌هایی در غرب درباره سلامت رئیس‌جمهور وجود داشته است، اما گزارش‌ها درباره بیمار بودن او چیزی جز ساختگی نیست. پوتین روز چهارشنبه در یک حضور علنی سرفه کرد و خبرگزاری «اینترفاکس» به نقل از وی گزارش داد که او روز قبل از آن در جریان سفرش به ایران کمی سرما خورده است.
این خبرگزاری روسی به نقل از پوتین ۶۹ ساله گزارش داد: دیروز در تهران بسیار گرم بود، بالای ۳۸ درجه سانتیگراد و تهویه هوا در آنجا بسیار قوی بود. بنابراین عذرخواهی می‌کنم (به دلیل سرفه‌هایم).
در ماه‌های اخیر گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت پوتین تشدید شده است، از جمله زمانی که او دیدارهایش را با مقامات روس و خارجی به عنوان یک اقدام احتیاطی در شرایط کرونا دور یک میز بزرگ و با رعایت فاصله انجام می‌داد.
از «ویلیام برنز» رئیس سیا چهارشنبه (۲۰ ژوئیه) در یک مجمع امنیتی در ایالات متحده در مورد این موضوع سوال شد. او گفت: شایعات زیادی در مورد سلامتی رئیس‌جمهور پوتین وجود دارد و تا آنجا که ما می‌توانیم بگوییم او کاملاً سالم است.
کد مطلب: 169319
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *