۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۱

مسکو حمله به سوریه را پاسخ خواهد داد

رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای روسیه گفت: روسیه در صورت نیاز به اقدام احتمالی واشنگتن علیه سوریه، پاسخ متقابل خواهد داد.
 رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای روسیه گفت: روسیه در صورت نیاز به اقدام احتمالی واشنگتن علیه سوریه، پاسخ متقابل خواهد داد.
به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری لایف روسیه، ولادیمیر شامانوف در این باره اظهار داشت: روسیه در صورت حمله آمریکا به سوریه، از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک و در صورت نیاز از طریق نظامی به واشنگتن پاسخ متقابل می دهد. 
این نماینده دوما در جلسه علنی فراکسیون «روسیه واحد» گفت: سیاست معیارهای دوگانه وجهه خود را از دست داده است و هیچ اقدام غیرقانونی بدون پاسخ نخواهد ماند. 
وی همچنین به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تی 4 سوریه اشاره کرد و گفت: اسرائیل، روسیه را در جریان قصد حمله به فرودگاه نظامی تی فور (T4) در استان حمص سوریه، قرار نداده بود.
تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه)، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته است و در جریان آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند.
دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است.
در مقابل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از توهین به بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، با حمله لفظی به روسیه و ایران و متهم کردن این کشورهای حامی دولت قانونی سوریه، اعلام کرد که واشنگتن به این حادثه واکنش نشان خواهد داد.
 
کد مطلب: 84671
برچسب ها: سوریه روسیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *