۰
چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵

جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری «سایه»

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکیر هوشنگ ابتهاج روز جمعه در تهران و رشت برگزار خواهد شد.
جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری «سایه»
به گزارش مردم سالاری آنلاین ، بعد از رأی دادگاه برای انتقال پیکر هوشنگ ابتهاج به ایران، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه، دو شهریورماه) پیکر این شاعر فقید به ایران منتقل می‌شود و مراسم تشییع او  روز جمعه (چهارم، شهریورماه) از ساعت ۸ صبح در مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود. پس از آن، با انتقال به رشت، بعدازظهر روز جمعه مراسم تدفین نیز در باغ محشتم رشت برگزار خواهد شد. 
امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا.سایه) که در تیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۹۵سالگی درگذشت.
قرار بود پیکر او چهارشنبه هفته گذشته به ایران منتقل و روز پنجشنبه و جمعه در تهران و رشت به خاک سپرده شود که با درخواست قضایی یکی از دختران او، این امر یک هفته به تعویق افتاد.
زنده یاد ابتهاج، سال ۱۳۰۶ در رشت متولد شد و در ۲۰ سالگی اولین کتابش را با نام «نخستین نغمه‌ها» منتشر کرد. او سرودن غزل را در کنار سرودن شعر در قالب های دیگر سنتی تجربه کرد. همچنین نمونه‌‎هایی از شعر نو در بین آثار این شاعر به چشم می‌خورد. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران ای سرای امید» شناخته می‌شود، از سروده‌های ابتهاج است.
کد مطلب: 172562
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *