۰
پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۲۰

فوت جوان بهبهانی بعد از خون دماغ شدید

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: یک بیمار ۳۸ ساله بهبهانی بر اثر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با وجود اعزام به مرکز استان اما در بیمارستان جان خودش را از دست داد.
فوت جوان بهبهانی بعد از خون دماغ شدید
به گزارش مردم سالاری آنلاین،رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: یک بیمار ۳۸ ساله بهبهانی بر اثر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با وجود اعزام به مرکز استان اما در بیمارستان جان خودش را از دست داد.
 
رمضان احدی اظهار کرد: مورخ ۲۸ مردادماه سال جاری یک بیماری ۳۸ ساله با علائم خونریزی از بینی (خون دماغ) ضمن مراجعه به بیمارستان اصلی شهرستان بهبهان برای دریافت خدمات درمانی از ابتلای خود در یک ماه گذشته به بیماری کرونا خبر می‌دهد.
وی از انجام اقدامات لازم برای بند آمدن خون بیمار توسط پرسنل بیمارستان بهبهان و مرخص شدن بیمار خبر داد و افزود: با وجود درمان انجام شده اما بیمار بار دیگر با علائم خون دماغ شدن و خونریزی گوارشی به اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کند که پس از انجام اقدامات اولیه بیمار برای ادامه درمان به اهواز اعزام می‌شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان بیان کرد: بیمار با وجود دریافت اقدامات فوری درمانی در مرکز استان بر اثر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو فوت می‌کند.
وی تصریح کرد: با اعلام مثبت شدن تست CCHF در مرکز استان بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تشخیص داده شد و اقدامات اولیه و فوری برای بیماریابی و پایش افراد مرتبط با بیمار و بررسی سلامت آنان توسط کارشناسان مربوطه آغاز شد.
رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان افزود: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام‌هاست و این بیماری علائم مشهودی در دام‌ها نداشته اما در انسان باعث ایجاد بیماری شدید و گاهی کشنده می‌شود.
وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه داد: مهم‌ترین راه جلوگیری از ابتلاء به این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از دستکش در هنگام تماس با گوشت، نگهداری گوشت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد و خرید گوشت از فروشگاه‌های مجاز است.
احدی با اشاره به تشکیل جلسه فوری شورای سلامت شهرستان بهبهان گفت: با دریافت نتیجه قطعی آزمایش بیمار، جلسه فوری با حضور معاونت بهداشتی و نمایندگان دانشکده، معاون فرماندار، نماینده دادستان، رئیس اداره دامپزشکی، شهردار و مسئولان مربوطه برگزار و اقدامات فوری برای کنترل بیماری در شهرستان آغاز شد.
کد مطلب: 172647
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *