۰
جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۵
از ۵۰۰ هزار تومان تا ده‌ها میلیون تومان

هزینه های نگهداری حیوان خانگی دو برابر یارانه !

براساس آمارها ۹۰ درصد حیوانات خانگی زینتی (غیر از خروس و مرغ و امثال آن) سگ‌ها و گربه‌ها هستند که اساسا نژاد آنها خارجی است و هزینه نگهداری آنها به طور میانگین ماهانه از ۵۰۰ هزار تومان شروع شده و تا ده‌ها میلیون تومان هم می‌رسد.
هزینه های نگهداری حیوان خانگی دو برابر یارانه !
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از جام جم،عموما برای نگهداری از حیوانات در خانه، غذای مخصوص، انواع ویتامین‌ها، داروها و واکسن‌ها، وسایل بازی و محیطی برای استراحت حیوان، جزء ملزومات است. از دیگر وسایل موردنیاز می‌توان به ظرف غذا، قلاده، قفس، شامپو، کیف حمل‌ونقل، شانه، ناخن‌گیر، لباس مخصوص و… هم اشاره کرد که هزینه اضافه‌تری را می‌خواهند.
قیمت لباس‌های مخصوص از ۳۵۰ هزار تومان، شانه و پرزگیر از ۲۵۰ هزار تومان، ظرف غذا استیل به اندازه متوسط از ۳۰۰ هزار تومان، شامپو از ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، مکمل‌ها و داروها از ۹۰ هزار تومان، قلاده از ۱۰۰ هزار تومان و قلاده خارجی از ۲۰۰ هزار تومان، غذای تشویقی از ۸۰ هزار تومان، خاک گربه از ۷۰ هزار تومان، وسیله بازی از۴۰هزار تومان، شیرخشک برای زیر سه ماه هر وعده ۳۰ هزار تومان، لوازم بهداشتی از ۸۰ هزار تومان، دماسنج، رطوبت‌سنج، لامپ نوری از ۶۰ هزار تومان و وان حمام از ۹۰ هزار تومان قیمت دارند.
علاوه‌بر این حیواناتی مثل سگ، گربه و برخی از پرندگان و خزندگان حداقل به دو بار چکاپ در ماه نیاز دارند، در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دامپزشکی معمولا معاینه اولیه بعد از خرید حیوان خانگی، خوراندن قرص ضدانگل یا انگل‌زدایی، کوتاه کردن موها، گرفتن ناخن، تمیز کردن گوش، واکسیناسیون، چکاپ دوره‌ای، خرید غذا و لوازم حیوان خانگی، جرم‌گیری دندان، جراحی‌های سبک و انتخابی مانند عقیم‌سازی، جراحی‌های خارج از حفره شکمی، صدور شناسنامه، کاشت میکروچیپ، صدور گواهی سلامت و… انجام می‌گیرد.
براساس تماس‌های گرفته شده با مراکز درمانی حق ویزیت در هر بار از ۱۱۰هزار تومان به بالا شروع می‌شود ولی اگر حیوان‌تان از حضور در کلینیک مضطرب و بی‌قرار می‌شود؛ مجبور به پرداخت هزینه بیشتر برای ویزیت در خانه خواهید شد که این هزینه نیز به هزینه‌های یادشده اضافه می‌شود. همچنین گربه‌ها نیازمند جویدن چمن هستند و باید حتما گلدانی پوشیده از چمن برایشان فراهم کنید.
افزایش قیمت همراه با افزایش مشتری نشان می‌دهد طبقه‌ای از افراد جامعه هستند که می‌توانند هزینه‌های بالایی را فقط برای تغذیه حیوان خانگی خود بپردازند. هزینه‌های اساسی برای نگهداری از حیوان خانگی که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد به‌طور کلی از ۲۵۰ هزار تومان تا ۱ میلیون هزار تومان در ماه است که دو تا سه برابر یارانه یک فرد است.
برخی از فروشگاه‌های اینترنتی وعده غذایی یک سگ را به مبلغ سه میلیون تومان می‌فروشند، قابل ذکر است هر بسته دو کیلویی نهایتا می‌تواند پاسخگوی ۱۰ روز برای غذای یک سگ باشد.
غذای گربه نسبت به غذای سگ مقداری ارزان‌تر است و میانگین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خرج غذای ماهانه آن می‌شود. پرندگان نسبت به سگ و گربه خرج ماهانه کمتری دارند و می‌توان به‌طور میانگین رقم ۲۰۰ هزار تومان را برای تغذیه آنها گفت اما به‌طور دقیق این رقم وابسته به بزرگی و نوع پرنده است.
نکته قابل توجه این است که حیوانات به غذای مصرفی خود عادت می‌کنند و در صورت استفاده از یک برند، از طرف دامپزشک‌ها به شما توصیه می‌شود که همان برند را در مصرف‌های بعدی تهیه کنید.
کد مطلب: 172710
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *