۰
شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۲

رئیسی : وضعیت معیشتی پزشکان، پرستاران و داروسازان ما باید تامین شود

​​​​​​​رئیس‌جمهور در همایش ملی «خدمت ماندگار» با تاکید بر اینکه وضعیت معیشتی پزشکان، پرستاران و داروسازها باید تامین شود گفت: ایثار کارکنان حوزه سلامت فقط از طریق مادی جبران نمی‌شود.
رئیسی : وضعیت معیشتی پزشکان، پرستاران و داروسازان ما باید تامین شود
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فارس ،همایش ملی «خدمت ماندگار» صبح امروز (شنبه) و همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، در سالن اجلاس سران کشور با حضور سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور برگزار شد.
رئیس‌جمهور در این همایش، ضمن گرامیداشت شهدای مدافع سلامت گفت: ذکریای رازی و بوعلی سینا دو دانشمند بزرگ جهان اسلام هستند که روز پزشک و روز داروسازی به افتخار آن‌ها نامگذاری شده است.
وی درباره انواع خدمت اظهار کرد: یک خدمت با انگیزه کسب منفعت است که این نگاه مادی گرایانه است. نوع دوم خدمت از در دوستی و بشردوستی است که این نگاه انسان مدارانه و از سر دلسوزی است. در عالم بسیاری به این دلیل خدمت می‌کنند و خداوند متعال این حس را در دل انسان ها قرار داده است.
رئیسی ادامه داد: نوع سوم، خدمت برای خداست که به خدمت ماندگاری می‌دهد و فقط به تقدیر مخدوم، نمی‌انجامد بلکه نگاه به جایگاه اصلی یعنی خداوند متعال است.
رئیس جمهور بیان کرد: شهید مطهری وقتی که منافقان می گفتند به نام خدا و به نام خلق فرمودند که فقط به نام خدا اما باید بدانیم که راه خدا از میان خلق می گذرد. قطعاً جلب رضای خداوند متعال با یک خدمت ماندگار خواهد بود.
وی با اشاره به ایثار کارکنان حوزه سلامت گفت: کسی که ماه ها به خانه نرفته و از استراحت و دیدن خانواده دست برداشته، جبران آن چگونه ممکن است؟ کدام وزن می‌تواند در یک طرف ترازو قرار بگیرد که با ایثار هم وزن باشد؟ این امر فقط از طریق مادی جبران نمی‌شود و مردم از جامعه پزشکی، پرستاری و بهداشت و درمان در کشور قدردانی می‌کنند. ما از صمیم قلب و دل به شما می‌گوییم که از زحمات شما متشکریم.
رئیسی افزود: وضعیت معیشتی پزشکان، پرستاران و داروسازهای ما باید تامین شود، حتما باید وضعیت معیشتی پرستاران ما تامین شود. بعداز ۱۵ سال تاخیر آقای وزیر بحث حقوق و تعرفه پرستاری را دنبال کردند که الحمدالله آغاز و مقدمات کار فراهم شده و در دولت اجرایی شده است.
رئیس‌جمهور اظهار کرد: نباید به میزان دانشی که امروز در کشور وجود دارد قانع شد؛ ما امروز جایگاه خوبی در زمینه پزشکی در کشور داریم و بسیاری از شهرهای ما به عنوان قطب سلامت مطرح هستند و مورد توجه کشورهای منطقه و جهان است و همه می‌گویند که در زمینه پزشکی ایران حرف برتر را می‌زند.
کد مطلب: 172835
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *