۰
شنبه ۲ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۶
احمد شفیق:

مشروعیت مرسی از دست می رود

نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور پس از روشن شدن نتایج تحقیقات صحت انتخابات ریاست جمهوری این کشور، مشروعیت خود را از دست خواهد داد.
احمد شفیق نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر در گفتگوی تلفنی با العربیه اظهار داشت : محمد مرسی پس از اعلام نتایج تحقیقات درباره سلامت انتخابات ریاست جمهوری و چه بسا به خاطر رویدادهای کنونی مصر، مشروعیت خود را از دست خواهد داد.
وی در رابطه با همه پرسی قانون اساسی مصر نیز گفت : نتیجه این همه پرسی هر چه که باشد قانون اساسی جدید از نظر ما مردود است و از سوی کمیته ای ناسالم تدوین شده است و با اسلوب منطقی که بیانگر خواسته های ملت مصر باشد تهیه نشده است، لذا این کمیته فاسد است و هر آنچه از آن صادر می شود نیز فاسد است.
احمد شفیق همچنین درباره پیامدهای نزدیکی نیروهای مسلح مصر به نظام کنونی این کشور هشدار داد.
نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر تصریح کرد: ایده نافرمانی مدنی برای مقابله با قانون اساسی جدید مطرح است و ملت مصر هرگز با اخوان المسلمین همکاری نخواهد کرد.
وی در رابطه با اینکه آیا جنگ خیابانی در مصر رخ خواهد داد یا خیر؟ گفت: مهم این است که مردم مصر با ادامه حکومت سخت گیرانه که پاسخگوی نیازها و اراده شان نباشد موافقت نخواهند کرد.
احمد شفیق که آخرین نخست وزیر رژیم حسنی مبارک به شمار می رود افزود: حکام فاسد در نهایت ناگزیر به کناره گیری از قدرت خواهند شد و این امر قطعا با اراده شان محقق نخواهد شد.
مرحله دوم همه پرسی قانون اساسی مصر قرار است امروز در ۱۷ استان این کشور برگزار شود.
کد مطلب: 17326
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *