۰
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۰

احتمال سقوط دولت محمدمرسی

هم زمان با افزایش درگیری ها در شهرهای مختلف مصر وزیر دفاع این کشور ضمن هشدار به محمد مرسی از احتمال سقوط دولت اسلامگرای مصر سخن گفت.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی الجزیره انگلیسی وزیر دفاع مصر روز سه‎‌شنبه در خصوص تشدید بحران ها در مصر اعلام کرد که امکان سقوط دولت مصر وجود دارد.
براساس این گزارش ژنرال عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر ضمن هشدار نشبت به وضعیت فعلی مصر اعلام کرد در صورت تشدید بحران امکان سقوط دولت وجود دارد.
السیسی در صفحۀ فیسبوک خود افزوده است: در صورتی که راهکاری برای حل بحران از سوی گروههای سیاسی پیدا نشود، بحران تشدید خواهد شد.
وی می‌افزاید: تداوم نزاع میان نیروهای سیاسی و اختلافات آنها پیرامون نحوۀ ادارۀ کشور می‌تواند منجر به سقوط دولت شود و حتی تهدیدی برای نسل‌های آینده باشد.
در این یادداشت السیسی در صفحه فیسبوک- که از سخنرانی وی در آکادمی نظامی استخراج شده بود- آمده است: مشکلات سیاسی، اقنصادی و اجتماعی که مصر امروز با آن روبروست، می‌تواند امنیت و ثبات در کشور را تهدید کند.
گفته می‌شود این اظهار نظر السیسی، هشداری به طبقۀ سیاسی مصر است که تلاش کافی برای مهار بحران صورت نداده است.
درهمین حال گزارش ها حاکی از گسترش دائمی نا آرامی ها در شهرهای مختلف مصر از جمله، قاهره، پورت سعید و سوئز است. با وجود وضع قوانین عبور و مرور شبانه در شهر اسماعیلیه ، شب گذشته مخالفان این شهر نیز با حضور در خیابان شعارهایی علیه دولت سردادند و با نیروهای امنیتی در گیر شدند.
نظامیان همچنین در شهرهای سوئز و پورت سعید قانون منع عبور و مرور وضع کردند. مخالفان دولت مصر همچنان خواستار اصلاح پیش نویس قانون اساسی کشور هستند.
کد مطلب: 21210
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *