۰
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۵

نامه عضو کنگره آمریکا به گروسی درباره ادعاهای پادمانی علیه ایران

عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای که به امضای ۵ همکار وی رسیده است، از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواسته است تا پرونده پادمانی واهی علیه ایران را مختومه نکند.
نامه عضو کنگره آمریکا به گروسی درباره ادعاهای پادمانی علیه ایران
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از مهر، گروهی ۶ نفره از قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای برای «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از وی خواستند تا پرونده ادعاهای واهی پادمانی علیه ایران را مختومه نکند.
«کلاودیا تنی» (Claudia Tenney) عضو کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه ای برای گروسی چنین درخواستی را مطرح کرده و متن مذکور را به امضای ۵ نماینده دیگر هم رسانده است.
در این نامه ادعا شده است: جو بایدن با عجله و غیرمسئولانه اش برای بازگشت به توافق هسته ای شکست خورده با ایران مایل است امنیت ملی ما و اعتبار کل معماری منع اشاعه هسته‌ ای را به مخاطره بیندازد!
«کلاودیا تنی» در ادامه این نامه اضافه می کند: پرونده پادمانی ایران در آژانس تنها زمانی می تواند مختومه بشود که همه مسایل و نگرانی های فنی به صورت کامل حل و فصل و برطرف شود. مایلم رافائل گروسی بداند علیرغم فشاری که ممکن است از سوی دولت بایدن و دیگران برای توقف زودهنگام تحقیقاتش با آن مواجه شود اعضای کنگره از مأموریت او حمایت می کنند.
گفتنی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون ارائه هرگونه سند ومدرکی مدعی شده است که «مواد هسته ای اعلام نشده ای» در چند نقطه از ایران یافته است، ادعایی واهی که همواره از سوی جمهوری اسلامی رد شده است.
کد مطلب: 173335
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *