۰
جمعه ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۰

واعظ: ایران فرصت صادرات نفت را از دست داد

علی واعظ مدیر پروژه ایران در گروه بین‌المللی بحران با انتشار توئیتی با اشاره به پاسخ ایران به متن پیش‌نویس توافق احتمالی رفع تحریم‌ها آن را فرصت از دست رفته ای برای صادرات نفت ایران دانست.
واعظ: ایران فرصت صادرات نفت را از دست داد
به گزارش مردم سالاری آنلاین،علی واعظ نوشت: متاسفانه با این پاسخ ایران، فرصت صادرات نفت ایران به اروپا در زمستان امسال هم از دست رفت.
به گفته سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نظرات جمهوری اسلامی ایران‌ برای جمع‌بندی مذاکرات به هماهنگ‌کننده شب گذشته ارسال شد.
ساعاتی پس از ارائه پاسخ ایران به اتحادیه اروپا، واشنگتن که عموماً تلاش دارد توپ را در موضوع مذاکرات وین در زمین ایران بیاندازد، مدعی شد که پاسخ ایران سازنده نبوده است.
مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در توییتی به واکنش مقام آمریکایی که مدعی شده بود پاسخ ایران به آن‌ها «سازنده» نبوده است، انتقاد کرد.
محمد مرندی، مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین روز جمعه در توییتی نوشت: ایران مطابق با وعده خود پاسخ داد. حال زمان آن رسیده که تیم بایدن تصمیمی جدی بگیرند. برای آمریکا «سازنده» به معنای پذیرش شرایط آمریکا است. (سازنده) برای ایران به معنای رسیدن به توافقی متعادل و ضمانت دار است. اگر آمریکا تصمیم درست را بگیرد، توافق می‌تواند به سرعت به نتیجه برسد.
در همین حال لارا روزن روزنامه نگار آمریکایی نیز در مقاله ای در نشریه دیپلمات به نقل علی واعظ نوشت: به نظر می رسد نشانه اندکی از انعطاف پذیری در پاسخ ایران وجود دارد.
کد مطلب: 173405
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *