; ?>; ?> صادرات نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت - مردم سالاری آنلاين
۰
جمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۱
آژانس بین المللی انرژی:

صادرات نفت ایران ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد صادرات نفت ایران در دومین ماه اجرای تحریم ها علیه این کشور بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
 به نقل از یونایتدپرس، آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد صادرات نفت ایران علی‌رغم تحریم های غرب علیه این کشور افزایش یافته است.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهیانه خود از بازار نفت اعلام کرد که واردات نفت از ایران در ماه آگوست به ۱.۱ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. این درحالی است که واردات نفت از ایران در ماه جولای به کمتر از یک میلیون بشکه در روز رسیده بود.

منابع رسمی ایران، گزارش رسانه ها و محافل غربی در مورد کاهش صادرات نفت ایران به این سطح را تایید نمی کنند. ایران پیش از تحریم ها روزانه ۲.۴ میلیون بشکه نفت به بازار جهانی صادر می کرد که تنها ۵۰۰ هزار بشکه در روز از این رقم به اروپا صادر می شد. حتی برخی معتقدند صادرات نفت ایران به اروپا نیز متوقف نشده و از راه های غیرآشکار ادامه دارد.

به عقیده تحلیلگران با نزدیک شدن فصل سرما تقاضا برای نفت افزایش خواهد یافت و صادرات نفت ایران بیشتر خواهد شد.

بر این اساس ترکیه در صدر کشورهایی قرار دارد که واردات نفت از ایران طی ماه اوت را افزایش داده اند. ترکیه با افزایش خرید روزانه ۵۰ هزار بشکه ای نفت خام از ایران واردات نفت خود از این کشور را به ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسانده است.

تهران این هفته اعلام کرد که شرکت های خصوصی روز یکشنبه برای اولین بار با موفقیت نفت این کشور را به بازار جهانی صادر کردند. بر اساس توافق به عمل آمده با شرکت های خصوصی ای که هویت آنها مشخص نیست، این شرکت ها اجازه دارند حدود ۲۰ درصد مجموع صادرات نفت ایران به بازارهای جهانی را انجام دهند.
کد مطلب: 6714
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *