; ?>; ?> «عدم مدیریت مدبرانه» دولت عامل اصلی افزایش قیمت ها - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۵۳
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

«عدم مدیریت مدبرانه» دولت عامل اصلی افزایش قیمت ها

حجت‌الاسلام روح‌الله بیگی، با بیان این مطلب گفت: «تحریم متعلق به امروز و دیروز نیست و از اول انقلاب و حتی می‌توانم بگویم از زمان صدر اسلام تاکنون علیه مسلمانان و کشورهای اسلامی تحریم وجود داشته است. بخشی از نابسمانی‌های اقتصادی و تورم ناشی از تحریم است اما تمام آن در اثر تحریم نیست.»
«عدم مدیریت مدبرانه» دولت عامل اصلی افزایش قیمت ها
به نقل از فردا او در زمینه سیاست‌های اقتصادی دولت برای مهار تورم گفت: «عدم مدیریت مدبرانه، عدم همراهی مسئولین امر و عدم برنامه‌ریزی جامع و کامل در ایجاد تورم نقش داشته است. توصیه می‌کنیم مسئولین اگر خود را خادم مردم می‌دانند از سر دلسوزی به مردم کنار هم بنشینند و برنامه کار‌شناسانه برای اقتصاد کشور بچینند تا بیش از این مردم زیر چکمه‌های تورم له نشوند.»

او همچنین افزود: «بعضی از خانواده‌ها واقعا دچار فقر هستند. در حوزه انتخابیه خود ،دیروز شاهد بودم که جوانی به‌خاطر ۵۰۰ هزار تومان به زندان افتاد. یا دختر خانمی به‌خاطر نداشتن پول چشمش را نتوانسته عمل کند و از دردچشم رنج می‌برد. یا دانشجویی برای تامین هزینه تحصیلش کلیه‌اش را فروخته است. یا خانمی ۲۰۰۰ تومان نداشته است پول آمپولش را بدهد. خانواده‌هایی هستند که نان شبشان معطل است و این درشان خانواده‌های با عزت و عظمت ما نیست که از فشار اقتصادی رنج ببرند.»

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: «مشکل ما همیشه این بوده است که یا مدیریت قوی نداشته‌ایم یا نظارت قوی. دولت باید با مدیریت قوی دست دلالان اقتصادی را کوتاه کند و با نظارت کامل بر بازار قیمت‌ها را در دست بگیرد.»

حجت‌الاسلام بیگی همچنین در زمینه نقش مجلس در زمینه مهار تورم گفت: «وظیفه مجلس، وظیفه نظارت بر سیاست‌ها است. مجلس نباید به‌صورت مقطعی و نمایشی بلکه به‌صورت مستمر این وظیفه خود را انجام دهد.»

او افزود: «اگر همه قوا و همه مسئولین دست در دست هم و حول محور ولایت با هم همراهی و همکاری کنند نابسامانی‌های اقتصادی حل خواهد شد.»

به گزارش فردا،نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: «قبل از ایام تعطیلی مجلس جلساتی را با حضور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی داشتیم که در آن‌ها گلایه‌ها و اعتراض‌هایمان را بیان کردیم. قرار شد اعضای کمیسیون اقتصادی یک پکیج اقتصادی برای بهبود وضعیت اقتصادی موجود تهیه کنند که ان‌شاءالله بعد از بازگشایی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد و ارائه می‌شود.»
کد مطلب: 174
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *