۰
پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۵

درگیری‌های باکو و ایروان ۱۷۶ کشته بر جا گذاشت

​​​​​​​روایت جمهوری آذربایجان و مقام‌های ارمنستان نشان می‌دهد که طی درگیری‌های مرزی هفته جاری دو کشور، در مجموع ۱۷۶ نفر کشته شدند.
درگیری‌های باکو و ایروان ۱۷۶ کشته بر جا گذاشت
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فارس ،در حالی که درگیری‌های مرزی بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان از شامگاه دوشنبه خبرساز شده است، مقام‌های باکو و ایروان آمار جدیدی درباره تلفات درگیری‌ها اعلام کردند.
منابع رسانه‌ای از باکو پایخت جمهوری آذربایجان خبر دادند، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که طی درگیری‌های اخیر نظامی با ارمنستان تعداد ۷۱ نفر از نیروهای جمهوری آذربایجان جانشان را از دست دادند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، درگیری در مرز این دو کشور که از دهه ۱۹۸۰ میلادی بر سر سر منطقه قره باغ کوهستانی در جنگ بوده‌اند، شامگاه دوشنبه از سرگرفته شد.
مقام‌های جمهوری آذربایجان پیش از این طی اطلاع‌رسانی روز سه شنبه خود درباره درگیری‌های مرزی با ارمنستان اعلام کرده بودند که ۵۰ نفر از نیروهای کشورشان کشته شدند.
همچنین از ایروان پایتخت ارمنستان هم خبر رسیده که مقامهای این کشور شمار کشته‌های درگیری‌های مرزی اخیر با جمهوری آذربایجان را اعلام کردند.
«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان شامگاه چهارشنبه (دیشب) به نمایندگان پارلمان این کشور  گفت که  در نتیجه حملات نیروهای جمهوری آذربایجان، شمار کشته‌های ارمنستانی  به ۱۰۵ نفر رسیده است.
پاشینیان روز سه شنبه با حضور در پارلمان ارمنستان به قانونگذاران این کشور خبر داده بود که ۴۹ نیروی نظامی ارمنستانی طی درگیری با جمهوری آذربایجان کشته شدند.
ارمنستان و جمهوری آذربایجان طی سه دهه گذشته سابقه دو جنگ تمام عیار را برای تحت کنترل درآوردن منطقه قره باغ کوهستانی دارند.
انتشار خبرها درباره تلفات باکو و ایروان در شرایطی انجام شده که منابع محلی بامداد پنجشنبه از توافق بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای توقف درگیری‌های اخیر خبر دادند.
«آرمن گرِگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان طی یک گفتگوی تلویزیونی در این باره گفت، با مشارکت جامعه بین‌المللی، امکان دستیابی به توافق در مورد آتش‌بس حاصل شد 
کد مطلب: 174591
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *