۰
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۰

حملات تند روزنامه شهرداری به محقق داماد

آیا وقتی به ۳طلبه جهادگر در صحن امام رضا(ع) با چاقو و قمه حمله‌ور شدند و دو نفر آنها را روز روشن به شهادت رساندند شما بیانیه دادید؟ و اگر ندادید چرا؟ چرا نسبت به دو حادثه نزدیک به هم یک روز سکوت می‌کنید و امروز فریاد برمی‌آرید؟
حملات تند روزنامه شهرداری به محقق داماد
به گزارش مردم سالاری آنلاین، روزنامه همشهری خطاب به محقق داماد نوشت: این روزها خیلی‌ها فوت مهسا امینی را بهانه کرده و به نظام جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی و اصل امر به معروف و نهی از منکر و حجاب شرعی حمله می‌کنند؛ حمله «ناکسان» تعجب ندارد که آنها کارشان این است اما تعرض «کسان» انسان را می‌آزرد.
یکی از این کسان که امید حمایت و روشنگری داشتیم،  دکتر محقق داماد بود که متأسفانه نه‌تنها روشنگری منصفانه نکردند، بلکه با نگارش بیانیه‌ای رعایت انصاف را هم ننمودند و چنان نوشتن که مثل « ناکسان» به بزرگنمایی و به تعرض به برخی ارکان قیام نمودند و متأسفانه با «ناکسان» همصدا شدند.
با چه ادله و بینه شرعی و قانونی علت فوت مهسا امینی را ناشی از غلط مأمور یا نیروی انتظامی تشخیص داده‌اید؟ مگر فیلم دوربین مداربسته مستقر در قرارگاه پلیس امنیت اخلاقی را مشاهده ننموده‌اید که آن مرحوم با پای خود وارد پایگاه پلیس می‌شود، در سالن انتظار می‌نشیند و لحظاتی بعد به کارشناس مربوطه که او هم یک خانم بوده توضیح می‌دهد، از خود دفاع می‌کند و بدون اینکه بین آن کارشناس و خانم امینی اتفاق نامتعارفی افتاده باشد ناگهان ایشان از حال می‌رود و سپس با کمک ماموران اورژانس نامبرده به مرکز پزشکی منتقل می‌شود؟ حال خطای مأمور یا نهاد نیروی انتظامی کجا بوده است؟ 
«ناکسان» و «معاندین» ادعا کرده‌اند که در هنگام انتقال این خانم توسط گشت ارشاد به مقر پلیس ضرب و شتم اتفاق افتاده است. ما می‌گوییم به فرض این اتفاق افتاده باشد، پس ضرب و شتم می‌تواند یک گزینه باشد؛ اما آیا این گزینه قطعی است؟ آیا این وقوع ضرب‌وشتم احراز شده است؟
شما هم مرد اخلاق و دین و دیانت هستید و هم از استادان رشته حقوق که مدت‌ها مدیرگروه حقوق دانشگاه تربیت مدرس بوده‌اید، آیا داده‌هایی که محکمه‌پسند باشد و از طریق عقلایی به همه ما رسیده برای چنین قضاوتی کفایت می‌کند؟ می‌گویم شما از کجا به این علم رسیدید که مهسا امینی با ضرب و شتم ماموران مضروب شده است؟ در بدبینانه‌ترین وضع آنچه می‌تواند مورد نظر قرار گیرد این است که ۵۰درصد امکان دارد آن مرحوم مورد ضرب و شتم قرار گرفته؛ ۵۰درصد هم امکان دارد به هیچ عنوان ضرب و شتمی در کار نبوده باشد. ما خودمان چند نفر را می‌شناسیم که یکباره از حال رفته و دیگر به هوش نیامده‌اند؟ آیا این حادثه بی‌نظیر است؟ من که می‌گویم کم‌نظیر هم نیست.
شما در بیانیه خود به‌درستی گفتید که امر به معروف و نهی از منکر باید توسط افراد آشنا به موضوع صورت گیرد، می‌خواهم بدانم جز این بوده که «منکر» در مانحن فیه عدم ‌رعایت حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی بوده است؟ آیا مأمور گشت ارشاد در تشخیص این «منکر» آشنا نبوده و یا اشتباه گرفته است؟ 
در ادامه به قول معروف به صحرای کربلا زده‌اید و یکباره امر به معروف را نقد قدرت حاکمه دانسته و نه دخالت در حریم خصوصی!! که جای بسی تعجب است، چراکه موضوع، عملکرد پلیس امنیت اخلاقی است و نمی‌دانم نیروی انتظامی در قبال قدرت حاکمه چه تکلیفی دارد؟ قطعاً یکی از مظاهر مترقی امر به معروف و نهی از منکر جلوگیری از کج‌روی مسئولین است، اما آیا این توقع را می‌توان از پلیس نیروی انتظامی داشت که برود سراغ قدرت حاکمه!! و آیا مقابله با افرادی که تظاهر به بی‌بند و باری می‌کنند دخالت در حریم خصوصی است؟ مگر تعریف حریم خصوصی تغییر یافته است؟
حجاب اسلامی از ضروریات دین و رعایت آن از واجبات مسلم شرعیت است حالا چه شده که فقیه و استاد دانشگاه چنین مسلمات دین را مورد هجمه قرار می‌دهد؟ آیا نه این است که ما در این روزگار شاهدیم که با ناملایمات به ارزش‌های ما هجمه برده‌اند و این حادثه را بهانه کرده‌اند حتی به مراسم مقدس اربعین هم تهاجم نموده‌اند و کار به جایی رسیده که در زمان تشییع خانم مهسا امینی به مراسم تلقین و کفن و دفن شرعی هم تعرض شده است؟ آیا نه این است که وظیفه عقلا و علما و دلسوزان در این مقطع ایستادگی بر سر ارزش‌هاست که حاصل خون شهداست؟
در حادثه‌ای نه‌چندان پیچیده عارضه‌ای برای کسی که توسط پلیس دستگیر شده پیش آمده که معلوم شدن علت مرگ توسط پزشکی قانونی ۳هفته زمان می‌برد. چنین قضاوت‌کردن زودهنگام امری نامشروع و فاقد وجاهت قانونی است. آیا صدور حکم محکومیت پلیس فعلاً با توجه به آنچه به‌طور علنی و محکمه‌پسند منتشر شده و در دید همگان قرار گرفته موجب اقناع وجدان قضایی شما را فراهم می‌نماید؟ آیا این ادعاهای بی‌پایه و رفتار نهاد نیروی انتظامی که در فیلم دوربین‌ها ثبت شده افاقه انتساب بزه قتل را می‌نماید؟ و یا می‌بایست براساس قاعده کل العقوبه یحتاج الی الدلیل یا براساس بند۲ ماده۱۴ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی مصوب ۱۹۶۶ و یا به موجب بند۲ ماده واحده حقوق شهروندی و از همه مهم‌تر براساس ماده۱۲۰ قانون مجازات اسلامی مصوب۱۳۹۲ که اشعار می‌دارد: «هرگاه وقوع جرم یا برخی از شرایط آن و یا هریک از شرایط مسئولیت کیفری محل شبهه یا تردید قرار گیرد و دلیلی بر نفی آن یافت نشود حسب مورد جرم یا شرط مذکور ثابت نمی‌شود» و یا وفق اصل مترقی ۳۷ قانون اساسی حکم به برائت پلیس و نهاد نیروی انتظامی صادر نمود؟ راستی آیا وقتی به ۳طلبه جهادگر در صحن امام رضا(ع) با چاقو و قمه حمله‌ور شدند و دو نفر آنها را روز روشن به شهادت رساندند شما بیانیه دادید؟ و اگر ندادید چرا؟ چرا نسبت به دو حادثه نزدیک به هم یک روز سکوت می‌کنید و امروز فریاد برمی‌آرید؟
کد مطلب: 174997
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *