۰
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۰۴
حق‌شناس:

محقق داماد،کاندیداتوری اش را تکذیب کرده است

رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاح‌‌طلبان می‌گوید: محقق داماد در جلسات اصلاح‌طلبان به عنوان گزینه‌ اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری مطرح است.
تسنیم :محمدجواد حق‌شناس رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاح‌‌طلبان درباره مطرح شدن نام محقق داماد در محافل اصلاح‌طلبی به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اظهار داشت: تمام ویژگی‌هایی که برای رئیس‌جمهور از جمله رجل مذهبی، سیاسی، مدیر، مدبر و ایرانی الاصل بودن در قانون اساسی آمده است را آقای محقق داماد داراست.
وی افزود: محقق داماد یکی از چهره‌هایی است که در چند ماه اخیر در محافل و مجامع اصلاح‌طلبی به عنوان یکی از چهره‌های مقبول برای حضور در عرصه اجرایی کشور نام برده می‌شود، اما همین اواخر خود ایشان حضورش در عرصه انتخابات را به شدت تکذیب کرد.
رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاح‌‌طلبان در مورد شخصیت محقق داماد خاطرنشان کرد: محقق داماد یکی از شخصیت‌های علمی و شناخته شده در حوزه و دانشگاه است و به لحاظ خانوادگی فرزند آیت‌الله محقق داماد از بزرگان حوزه علمیه قم و از خانواده‌‌ای شناخته شده است که در دهه اول انقلاب از دوران شکل‌گیری قوه قضائیه در زمان آیت الله شهید بهشتی و آیت الله موسوی اردبیلی، مسئولیت سازمان بازرسی کشور را بر عهده داشته و از چهره‌های فعال و خوش‌نام در فضای کشور و استاد حقوق در دانشگاه شهید بهشتی است.
حق شناس ادامه داد: به نظر بنده اگر نگاه جامع‌تری داشته باشیم، وی می‌توانستند به عنوان رئیس قوه قضائیه قرار بگیرند و با توجه به مقام و شانی که در حقوق جدید و اسلامی و سابقه ۱۰ ساله در سازمان بازرسی کل کشور، نبودنش در جایگاه ریاست قوه قضائیه یکی از غبطه‌های جامعه است و امیدواریم روزی وی را در این قامت ببینیم.
رئیس ستاد انتخاباتی جبهه اصلاح‌‌طلبان در پاسخ به این سوال که یعنی شما آقای محقق داماد را در کسوت ریاست قوه قضائیه مناسب‌تر از ریاست قوه مجریه می‌دانید، گفت: من فکر می‌کنم قوه قضائیه مهمترین جایگاه برای اصلاح امور است و وی می‌تواند با حضورش در قوه قضائیه زمینه اصلاح امور در حوزه اجرایی و سایر حوزه‌ها را دنبال کند؛ ضمن اینکه یکی از گزینه‌های اصلاح‌طلبان در ما‌ه‌های اخیر برای ریاست قوه مجریه مورد بحث بوده و می‌تواند یکی از شانس‌های مورد توجه اصلاح‌طلبان باشد.
وی درباره احتمال اجماع اصلاح‌طلبان در انتخابات اظهار داشت: فکر می‌کنم مهمترین بحث اصلاح‌طلبان در وضع موجود این است که بتوانند جامعه را به این باور نزدیک کنند که حضور حداکثری در عرصه رقابت سیاسی و مشارکت در تعیین سرنوشت خودشان جدی‌تر است و انتخاب نفر و معرفی آن در مرحله بعدی قرار دارد؛ فکر می‌کنم هر چه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم، شانس اصلاح‌طلبان برای اجماع بیشتر خواهد بود.
کد مطلب: 23459
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *