۰
دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۰

موافقت کرزای با گشایش دفتر طالبان

 واحد مرکزی نوشت: به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره ، دولت افغانستان با گشایش دفتر نمایندگی طالبان در قطر موافقت و اعلام کرده است این دفتر را تنها طرف رسمی نمایندگی طالبان در مذاکرات آینده با دولت افغانستان می داند. دولت افغانستان مذاکرات خود با گروه طالبان را در پاریس گامی مهم در جهت تلاش های تحقق صلح در این کشور پس از خروج نیروهای خارجی در سال دو هزار و چهارده دانست.
حسن الجبوری با تهیه گزارشی به قرائت علاء الدین حماد در این خصوص گفت :بیش از یازده است که از سقوط گروه طالبان در افغانستان به دست نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا می گذرد اما جنبش طالبان که حتی یک روز هم از عرصه عملیات نظامی خارج نبوده است بار دیگر به ویترین مذاکرات به عنوان یکی از طرفهای اصلی مشخص کردن نحوه حکومت در افغانستان بعد از خروج نیروهای غربی در سال دو هزار و چهارده بازگشته است . دولت افغانستان با گشایش دفتر نمایندگی طالبان در دوحه پایتخت قطر موافقت کرده است و قصد دارد این تصمیم را در مذاکرات قریب الوقوع میان کابل و دولت قطر اعلام کند. تصمیم به گشایش این دفتر پس از نشست شورای امنیت ملی افغانستان به ریاست حامد کرزای اتخاذ شد تا این دفتر تنها نماینده رسمی طالبان در مذاکرات آینده میان دو طرف باشد.
حلیم فدائی حاکم سابق ولایت وردک افغانستان در این خصوص گفت :به نظر من حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان و تیم همراه او به برقراری صلح و راه حل مسالمت آمیز سیاسی ایمان دارند و بر این باورند که این کار می تواند به خشونت و جنگ در کشور ما پایان دهد.الجزیره در ادامه گفت: این اقدام چند روز پس از مشارکت جنبش طالبان در نشست بی سابقه طرفهای نزاع در افغانستان در شهر پاریس و به منظور گفتگوهای رسمی درباره آینده صلح در این کشور صورت گرفت. افزون بر طالبان ، نمایندگانی از طرف دولت افغانستان و مخالفان سیاسی و حزب اسلامی که بعد از طالبان دومین گروه بزرگ مخالف و مسلح به شمار می رود ؛ در نشست پاریس حضور داشتند. در پی نشست پاریس طالبان خواستار اصلاح قانون اساسی افغانستان و سازگاری بیشتر آن با شریعت اسلامی شده است. دولت افغانستان نیز با برگزاری این نشست ، درپی تسریع تلاشها برای متقاعد کردن طالبان و گروه های دیگر به برقراری آتش بس و تثبیت صلح در این کشور است.
کد مطلب: 17555
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *