۰
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۹

بررسی مسائل تنگه هرمز و خلیج فارس با حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هفته جاری تشکیل جلسه می‌دهند و در این جلسات قرار است آخرین مباحث مرتبط با سواحل جنوب شرق، دریاهای آزاد، دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس را با حضور فرماندهان نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بررسی کنند.
جمع‌بندی و بررسی طرح‌ها و لوایح مطروحه در کارگروه‌ها و رسیدگی به طرح اعاده شده تقویت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از شورای نگهبان نیز در دستور کار جلسات هفته جاری کمیسیون مذکور قرار دارد.

کارگروه امنیت داخلی کمیسیون لایحه تعیین حریم حفاظتی-امنیتی اماکن و تأسیسات کشور را بررسی می‌کند و کارگروه دفاعی نیز به بررسی لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی به هیئت‌های انظباطی نیروهای مسلح می‌پردازد.

کارگروه روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی لوایح "معاهده استرداد مجرمین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان" و "ناظر بر اجرای معاهده منع گسترش، تولید و انباشت و به کارگیری سلاح‌های شیمیایی و انهدام آنها" را بررسی می‌کند.

کارگروه‌های "حقوق بشر" و "مطالبات ملی" برگزاری انتخابات هیئت رئیسه و رسیدگی و مطالعه چگونگی نحوه انجام و پیگیری امور مرتبط با کارگروه را در دستور کار دارند.

انتهای پیام/

کد مطلب: 1765
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *