۰
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۵

چمن‌ بی‌کیفیت صدای مربیان لیگ برتری را در آورد!

چمن بی‌کیفیت ورزشگاه‌های لیگ برتر ایران منجر به واکنش‌های مختلفی از سوی مربیان شده است.
چمن‌ بی‌کیفیت صدای مربیان لیگ برتری را در آورد!
به گزارش مردم سالاری آنلاین،لیگ برتر به هفته نهم رسیده است و رقابت نزدیکی میان تیم‌ها شکل گرفته است. این مساله به جذابیت‌های لیگ برتر اضافه کرده است. در عین حال مشکلات مختلف زیرساختی صدای برخی از مربیان را هم در آورده است. چمن ورزشگاه‌ها در بیشتر شهرها از کیفیت بالایی برخوردار نیست و همین مشکل باعث آسیب دیدگی و پایین آمدن کیفیت بازی‌ها شده است.
به جز چند ورزشگاه، کیفیت پایین زمین‌ها باعث واکنش مربیان خارجی لیگ برتر نیز شده است. در همین رابطه روز گذشته ساپینتو نسبت به کیفیت چمن ورزشگاه فولادشهر اعتراض شدیدی داشت و روی ماتا دستیار او در نشست خبری پس از بازی عنوان کرد چمن خیلی بلند بود و بازی را آهسته کرد. او با اشاره به این که چنین چمنی برای تیم‌های سرعتی جواب نمی‌دهد اعلام کرد چمن ورزشگاه فولادشهر را ۲۰ سال پیش در اروپا استفاده می‌کردند.
همچنین برخی مربیان نسبت به کیفیت چمن ورزشگاه‌های تختی آبادان، دستگردی و شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان هم اعتراض خود را اعلام کردند. پیش از این یحیی گل محمدی از چمن ورزشگاه شهید بهنام محمدی رضایت نداشت و دیگر مربیان از چمن ورزشگاه تختی آبادان انتقاد کردند.
برخی مربیان نیز به دلیل کیفیت پایین چمن کمتر از بازیکنان تکنیکی خود استفاده می‌کنند. مهدی تارتار درباره چمن ورزشگاه سیروس قایقران عنوان کرد در بازی با ملوان در انزلی با آن کیفیت چمن نمی‌توانستند از بازیکن فانتزی استفاده کنند.
ژوزه مورایس، دستیار سابق ژوزه مورینیو و سرمربی کنونی سپاهان نسبت به زمین‌های چمن ورزشگاه‌ها در ایران انتقاد جدی دارد و در این رابطه می‌گوید کیفیت چمن‌ها خوب نیست و بازیکنان مجبورند روند دیگری را دنبال کنند. ایرانی‌ها بازیکنان باکیفیت و لایقی هستند اما زمین‌ چمن‌ها خوب نیست. او عنوان کرد حتی تیم فوتبال هوادار هم بازیکنان باکیفیتی دارد اما زمین چمن باعث می‌شود کیفیت‌ها پایین بیاید.
باید دید چگونه می‌توان چاره‌ای برای بهبود وضعیت چمن‌ اندیشید. به نظر می‌رسد رفع این مشکل یک روند زمان بر را طی کند. بهبود کیفیت چمن و ورود کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران مشکلات همیشگی فوتبال ایران را حل خواهد کرد.
کد مطلب: 177366
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *