۰
پنجشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۰

آماده اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه هستیم

وزیر امور اروپایی فنلاند امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، این کشور آماده است تا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه در پی حمله‌اش به اوکراین اعمال کند.
آماده اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه هستیم
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،تیتی توپوراینن، وزیر امور اروپایی فنلاند پس از جلسه‌ای در رابطه با آماده‌سازی‌ها برای نشست اتحادیه اروپا در بروکسل به تلویزیون MTV۳ گفت: «شورای اروپا باید سیگنال قوی درخصوص محکومیت حملات خشونت‌آمیز موشکی روسیه علیه غیرنظامیان ارسال کند و باید خواستار پاسخگویی روسیه درباره این جنایات جنگی شود و از اوکراین حمایت کند.»
وی افزود: طی سخنانم، تاکید کردم که اتحادیه اروپا نسبت به اعمال تحریم‌های جدید آماده است و فنلاند حتی برای تحریم‌های جدید و سخت نیز آماده می‌باشد.
 توپوراینن در ادامه خاطرنشان کرد که همه کشورهای اتحادیه اروپا نیز باید به یک "سیاست روادید واحد برای گردشگران روسی" پایبند باشند.
روسیه در تاریخ 10 اکتبر، درست دو روز پس از حمله تروریستی علیه پل کریمه که به باور مسکو توسط اوکراین طراحی شده بود، حملات خود را علیه زیرساخت‌های ارتباطی، نظامی، دفاعی و انرژی اوکراین شروع کرد. از طرفی دیگر، هم‌زمان با دستور دولت اوکراین مبنی بر محدودیت مصرف برق در سراسر این کشور به دلیل حملات موشکی روسیه به نیروگاه‌ها، ارتش اوکراین امروز اعلام کرد، حلقه پیرامون نیروهای روس در شهر جنوبی خرسون – منطقه تحت کنترل روسیه – را تنگ‌ کرده است.
کد مطلب: 177894
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *